Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا احمدی روز چهارشنبه با بیان اینکه دراین شهرستان ارقام محلی شامل شاهانی، گشخا (Gashkha) ، خاصویی، قصب و لشت (lasht) بیشترین گونه های نخل را به خود اختصاص داده است افزود: بیشتر این ارقام  به مصرف تازه خوری در شهرستان می رسد و بخشی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و استانها و شهرستانهای همجوار صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود؛ با توجه به صنعتی شدن منطقه و امکان صادرات این محصول به کشورهای دیگر ، در سالهای اخیر ارقام جدید نخل از جمله پیارم و مجول نیز که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری بیشتری دارد   به رقم های سنتی در منطقه اضافه شده است که امیدواریم با استقبال کشاورزان شاهد گسترش کشت آن باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی لامرد همچنین گفت: پیش بینی می شود از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۶۰۰تن خرما و رطب از باغ های شهرستان لامرد برداشت و روانه بازار مصرف شود.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها نخلستان لامرد کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخلستان لامرد کشاورزی نخلستان لامرد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول