Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین قائم مقام وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های بین‌المللی باید علاوه بر جذب و تربیت دانشجویان خارجی، در انتقال تکنولوژی و صدور فناوری و توانمندی‌های علمی تلاش کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور، پارک‌های بین‌المللی علم و فناوری با همراهی و اعتبار دانشگاه‌های مادر هر استان، تأسیس شود. تا ضمن تعامل گسترده با مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه همکاری‌های علمی و بین‌المللی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر وحید حدادی اصل در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، تدوین آیین‌نامه جدید آموزش زبان‌فارسی را ضروری دانست و اظهار کرد: به منظور ارتقاء کیفیت آموزش در مراکز آموزش زبان‌فارسی سراسر کشور و یکسان‌سازی در شرایط و نحوه آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان، به زودی آیین‌نامه و شیوه‌نامه جدیدی را با سرفصل‌های مشخص آموزشی، با کمک دانشگاه‌های معتبر و صاحب‌ تجربه همچون دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.

 وی تلاش برای تقویت همه جانبه دانشگاهی که به اسم حضرت امام(ره) است را یک تکلیف دانست و افزود: معرفی و شناساندن توانمندی‌های دانشگاه به منظور تقویت وجهه بین‌المللی آن مهم است. ما آمادگی داریم برای این منظور ظرفیت‌های دانشگاه را در مجامع بین‌المللی معرفی کنیم.

این مسئول گفت: پیشنهاد کرده و پیگیر هستیم تا برخی از مراکز و سازمان‌های بین‌المللی از جمله دانشگاه D8 را به قزوین منتقل کنیم. لازم است در این جهت مسئولان دانشگاه هم رایزنی‌های خود را از مسیرهای مختلف انجام دهند.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل بر تقویت کتابخانه‌ مرکزی در تمامی دانشگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: داشتن کتابخانه غنی، یکی از نمادهای دانشگاه توسعه یافته و مدرن است. به‌ویژه در دانشگاه‌های بین‌المللی علاوه بر کتاب‌های فارسی، وجود کتاب‌ به زبان‌های مختلف دنیا یک ضرورت است.

وی گفت: کنسرسیوم آراسموس (بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی) برای جذب دانشجو باید از طریق مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم با دانشگاه‌های ایران ارتباط بگیرد. همچنین ضرورت دارد دانشگاه‌ها نیز در تنظیم تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی خود با این مرکز هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی وبین‌المللی وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید علاوه بر جذب و تربیت دانشجویان خارجی، در انتقال تکنولوژی و صدور فناوری و توانمندی‌های علمی تلاش کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور، پارک‌های بین‌المللی علم و فناوری با همراهی و اعتبار دانشگاه‌های مادر هر استان، تأسیس شود. تا ضمن تعامل گسترده با مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه همکاری‌های علمی و بین‌المللی باشیم.

دانشگاه امام‌خمینی(ره) الگوی آموزش‌ عالی در کشور است

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، سرپرست این دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد دانشگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: جایگاه این مرکز آموزش عالی، به سبب مزیّن بودن به نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) و واقع شدن در شهر تاریخی و تمدنی‌ قزوین، که از حیث گردشگری و تاریخی، نمونه و گواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است، قابل توجه است.

وی گفت: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با داشتن مرکز آموزش زبان‌فارسی مجهز و اولین پژوهشکده آینده پژوهی در کشور، می‌تواند نقش مهمی در تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه‌های فناوری ایفاء کند.

 این مسئول بیان کرد: نزدیک بودن به پایتخت و وجود ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی شهر قزوین را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه بین‌المللی امام (ره) برشمرد.

 قاسم‌زاده چشمه نور در استان را یکی از پژوه‌های مهم کشور عنوان کرد و افزود: پروژه چشمه نور طراحی شده و درحال راه‌اندازی است که نشان از توانمندی‌های استان قزوین، در حوزه صنعت و فناوری‌ علمی دارد.

وی بر اهمیت ارتباطات بین‌المللی شهر قزوین تأکید کرد و گفت: رویکرد وزارت‌علوم در حمایت از دانشگاه برای قرارگرفتن در ریل اصلی و جایگاه بین‌المللی آن دلگرم‌کننده است.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان استان و وزارت‌علوم، سهمی در ارتقای نام مبارک حضرت امام‌خمینی‌ (ره) به ویژه در جهان اسلام داشته باشیم تا این مرکز آموزشی، نماد و الگوی آموزش‌عالی در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه امام خمینی قزوين دانشگاه بین المللی امام خمینی همکاری های علمی آموزش زبان فارسی بین المللی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟