Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشارات سوره مهر چاپ هفتاد و هفتم از کتاب "خاطرات سفیر"، روایتی از زندگی پرچالش یک زن مسلمان در فرانسه، را روانه بازار نشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از روزگاری که اولین ارتباطات جامعه شرقی و ایرانی با دنیای غرب شکل گرفت، آثار متعددی از جانب هر دو جامعه در شرح این اولین تجربه‌های برخورد و حضور در جامعه جدید با مردمانی متفاوت نوشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اما کتاب "خاطرات سفیر" را می‌توان از جمله آثار متفاوت در این زمینه به شمار آورد؛ کتابی که به قلم یک زن نوشته شده و رهبر انقلاب خواندنش را به "خانم‌ها" توصیه کردند.

نیلوفر شادمهری که هم‌اکنون استاد دانشگاه است، در دوران دانشجویی و جوانی پا به یکی از مراکز علمی فرانسه می‌گذارد؛ کشوری که همواره به لحاظ تقابل‌هایی که گاه با جامعه مسلمانان دارد، برای ما شرقی‌ها خبرساز است. شادمهری در کتاب "خاطرات سفیر" از همین تقابل‌ها و گاه ناآگاهی‌ها سخن گفته است.

او که پیش‌تر تجربیاتش از دوران دانشجویی را در صفحه وبلاگ خود منتشر کرده بود، با استقبال خوبی مواجه شد. حالا در کتاب "خاطرات سفیر" حدود 30 خاطره از آن ایام را متتشر کرده است. خاطرات شادمهری از جنس خاطراتی که عمدتاً از نویسندگان زن می‌شناسیم، نیست. چالش‌های زندگی یک زن مسلمان در دنیای غرب، محوری‌ترین موضوع کتاب اوست.

او شد سفیر ایران، یا بهتر بگوییم سفیر اسلام در قلب‌کشور فرانسه. بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته‌ طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند و اینگونه خاطرات او آعز می‌شود. مواجهه‌ شادمهری با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و  دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

وی در بخشی از وبلاگ خود نوشته: "چند سال پیش وقتی برای تحصیل وارد فرانسه شدم، فکر می‌کردم فقط یک دانشجوی دکترای طراحی صنعتی هستم. اما دقایق زیادی نگذشت تا بفهمم پیش از اینکه دانشجو باشم در هر مقطع یا هر رشته‌ای، نماینده ایرانم و رفتار و گفتارم بیش از اینکه معرف "من" باشند، معرف یک مسلمان ایرانی است. برای کسی مهم نبود من چه می‌کنم و چه می‌خوانم. چیزی که اطرافیانم می‌خواستند بدانند پاسخ سوالات و شبهات ذهنشان بود درباره‌ هر چه به ایران مربوط می‌شد. مسئولیتم خیلی سنگین‌تر از آن بود که فکرش را می‌کردم. و اینچنین بود که سفیر ایران شدم."

چالش‌های حضور یک زن با حجاب در قلب اروپا/ استقبال از «خاطرات سفیر» ادامه دارد

"خاطرات سفیر" از زمانی که منتشر شده، مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است. انتشارات سوره مهر به تازگی چاپ هفتاد و هفتم از این اثر را روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوره مهر کتاب سوره مهر کتاب خاطرات سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه

مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تونس، سفیر ایتالیا را به دلیل اعتراض و موضعش در قبال جنگ غزه اخراج کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب