Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:12:36 GMT

بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۱۳۹

بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: بلغارستان روز سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که ۷۰ دیپلمات روسیه را به دلیل نگرانی‌های جاسوسی اخراج می‌کند.

رویترز درادامه گزارش داد:اخراج این شمار از دیپلمات های روس که از سوی وزارت امورخارجه و نخست وزیر بلغارستان اعلام شد، یک اقدام بی سابقه طی سال های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش «کرلی پتکوف» نخست وزیر بلغارستان دراین باره گفت: بلغارستان ۷۰ دیپلمات روس را اخراج کرده که برخی از آنها بطور مستقیم با سرویس هاس ا طلاعاتی درارتباط بوده و نقش دیپلماتیک آنها پوششی بر این فعالیت بوده است.

پتکوف افزود: این اقدام تعرضی به ملت روسیه نیست، زمانی که دولت های خارجی تلاش به مداخله در امور داخلی کشور می کنند ما نهادهایی داریم که به این امر پاسخ می دهند.

اکنون شمار دیپلمات های روس در بلغارستان که دولت صوفیه آنها را تا پایان ماه آوریل ۱۱۴ نفر اعلام کرده بود به نصف کاهش یافت.

رویترز در ادامه گزارش داد: تصمیم  وزارت خارجه بلغارستان برای اخراج این تعداد از دیپلمات های روس به منظور کاستن و برابر کردن آنان با شمار دیپلمات های خود در مسکو بوده و همچنین پاسخی به فعالیت های مغایر با روابط دیپلماتیک عنوان کرد که بنابر کنوانسیون وین که آن را جاسوسی می داند.*۱۳۰۲**

برچسب‌ها اوکراین مسکو روسیه بلغارستان صوفیا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو روسیه اوکراین مسکو روسیه بلغارستان صوفیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ مناسب خواهیم داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در اختیار خبرگزاری ریانووستی قرار گرفت، آمده است: مسکو پاسخ مناسبی به اخراج وابسته نظامی خود توسط لندن خواهد داد.

این در حالیست که پیشتر وزیر کشور انگلیس گفته بود که لندن وابسته نظامی روسیه را اخراج می کند و وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را هم لغو خواهد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس پیشتر در این خصوص گفته بود که بریتانیا وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را لغو می کند.

وزیر کشور انگلیس در ادامه افزود: ما وابسته نظامی روسیه را که یک افسر اطلاعات نظامی اعلام نشده است، اخراج می‌ کنیم. لندن محدودیت های جدیدی را نیز برای دریافت روادید دیپلماتیک برای روس ها وضع کرده است؛ از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌ های روسیه می‌ توانند در بریتانیا سپری کنند.

این در حالیست که روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است که اتهام زنی های غرب علیه این کشور فاقد هرگونه سند و مدرک بوده و لذا آن ها را نمی پذیرد و با آن ها مقابله به مثل خواهد کرد.

کد خبر 6100746

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد