Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج  و مشاور سرمایه گذاری استاندار روز چهارشنبه با رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار کردند.

در این نشست ضمن تشریح ظرفیت‌های استانی، چالش‌ها و موانع توسعه منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت و جذب سرمایه‌گذار به عنوان یک راهکار کلیدی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد توانمندی‌های استان را برشمرد و با اشاره به تولید یک سوم نفت کشور در این استان، بی‌بهره ماندن مردم منطقه از عواید این نعمت الهی را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: برای بسیاری از روستاهای این استان به تازگی راه ارتباطی کشیده شده است. مردم استان سهمی از درآمدهای فروش نفت ندارند در صورتی که سهم این استان در تولید نفت بسیار بالاست.

علی احمد زاده بر لزوم تغییر رویکردها و نگرش‌های حاکم بر توزیع درآمدهای کشور تاکید کرد و گفت: خواسته اصلی از بخش خصوصی، فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است و اتاق ایران می‌تواند برای معرفی هرچه بهتر استان کمک کرده و در کنار آن زمینه صادرات انواع تولیدات استان به سایر کشورها از جمله عمان و قطر آن هم در دوران برگزاری مسابقات جام جهانی را مهیا کند.

احمدزاده به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که در اختیار دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود اما زیرساخت‌های لازم را در اختیار ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد چهار پیشنهاد را مطرح کرد و خواستار همکاری و حمایت اتاق ایران از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان شد.

به اعتقاد جبار کیانی‌پور،  علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری، می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد تا اتاق بازرگانی ایران در تامین سرمایه اولیه صندوقی که در حوزه دانش‌بنیان قرار است به همت صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان تشکیل شود، کمک کند.

برنامه‌ریزی برای ساخت سایت نمایشگاهی استان با سرمایه بخش خصوصی و همکاری و حمایت اتاق ایران برای اعزام چند هیات تجاری به این استان با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود کهگیلویه و بویراحمد از دیگر پیشنهادهایی بودند که از سوی این فعال اقتصادی مطرح شد.

با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به برخی از استان‌ها از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این راستا اتاق ایران سعی کرده نگاه متمایزی به این استان در کنار چند استان دیگر داشته باشد و بر همین اساس حرکت کند. توزیع عادلانه منابع اتاق ایران به منظور توسعه متوازن یکی از محورهایی بوده که همواره مورد توجه اتاق ایران قرار داشته است بنابراین در حال تدوین راهکارهایی در این راستا هستیم.

او درباره جذب سرمایه‌گذار به معرفی درست و دقیق منطقه اشاره کرد و برگزاری یک همایش بین‌المللی در حوزه سرمایه‌گذاری را یک راه‌حل مناسب برای این منظور دانست و تاکید کرد باید ابتدا مطالعه‌ای صورت گیرد و توانمندی‌های استان در کنار زمینه‌های دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و سپس متناسب با آن زمینه برگزاری همایش فراهم شود. این اقدامات باید در چارچوب یک دبیرخانه منسجم پیگیری شود.

شافعی در پایان مجدد بر توسعه منطقه‌ای از طریق ارائه اختیارات لازم به استانداران و فراهم کردن امکان درآمدزایی و صرف آن برای توسعه استان، تاکید کرد و یادآور شد: چنانچه این دیدگاه و رویکرد در سطح کشور شکل نگیرد امکان توسعه در کل کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد اتاق ایران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اتاق ایران سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد اتاق ایران سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد اتاق بازرگانی سرمایه گذاری اتاق ایران رئیس اتاق ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از مزایده پنج خودروی خارجی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی خبر داد و گفت: در چند روز آینده املاک این متهم نیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی ملک‌حسینی، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل سپرده‌گذاران صندوق کثیرالشاکی شهرستان بهمئی اظهار کرد: در مرحله کنونی تعداد پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شد تا اینکه با مزایده آنها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: این کار در نوع خود فوق‌العاده بود و این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام صورت گرفته‌است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پرونده همچنان در دادسرا است و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هرگونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده‌گذاران را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: پرونده به‌صورت ویژه و با نظارت شخص دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد.

ملک‌حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق، خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم اما به دلیل شرایط کنونی بورس، با وجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است، اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده‌گذاران برگردانیم.

وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک مربوط به متهم در بهمئی، انجام می‌شود، گفت: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی خواهد بود، همچنین اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد، می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

کد خبر 747539

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی