Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رضا صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آن که شمار مشترکان پر مصرف درخراسان شمالی زیاد نیست اما این افراد اگر مصرف خود را تعدیل نکنند باید منتظر قبوض سنگین باشند.

وی با بیان این که در هفته اخیر  با توجه به ورود جبهه هوای گرم به کشور، به طور قطع میزان مصرف برق افزایش یافته است گفت: چنین شرایطی می طلبد که همه مشترکان میزان مصرف خود را مدیریت کنند تا هم شبکه برق کشور دچار مشکل نشود و هم قبض های سنگین صادر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شمار مشترکان برق استان را ۳۸۵ هزار مشترک بیان کرد و افزود: تقریبا ۳۳۴ هزار مشترک از این تعداد مشترکان خانگی هستند و  سهم مصرف آنها ۳۷درصد از کل مصرف برق استان است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵درصد از مشترکان برق خراسان شمالی دررنج الگوی مصرف قرار دارند و بهای برق آن ها با قبل تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: اگر مصرف برق مشترکان یک تا یک و نیم برابر بیشتر از الگوی مصرف شود بهای برق آن ها یک و نیم برابر قیمت پایه محاسبه می شود که ۱۲ درصد از مشترکان استان در این محدوده مصرف قرار دارند.

صبوری افزود: ۲ درصد مشترکان ما نیز بین یک و نیم تا ۲ برابر الگو برق مصرف می کنند که بهای برق مصرفی آن ها نیز با ۲برابر قیمت پایه محاسبه می شود و تعداد مشترکان پرمصرف ما هم کمی بیش از یک درصد  هستند که بهای برق آن ها به قیمت تمام شده برق و برق صادراتیمحاسبه می شود و این افراد باید منتظر قبوض سنگین باشند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

برچسب‌ها قبض برق مصرف بهینه برق شبکه توزیع برق خانگی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قبض برق مصرف بهینه برق شبکه توزیع برق خانگی قبض برق مصرف بهینه برق شبکه توزیع برق خانگی خراسان شمالی خراسان شمالی بهای برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف