Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@00:47:27 GMT

از شنبه همه چیز ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۲۶۵

وزیر دادگستری دستور بازگشت قیمت‌ها به قبل از اردیبهشت ماه را داده است. این یعنی شرکت‌های تولیدی موظف هستند ظرف سه روز آینده، قیمت کالاهای تولیدی را کاهش دهند. ناطقان: این خبر را معاون سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد و گفت: براساس دستور وزیر دادگستری مبنای قیمت‌گذاری، قیمت کالاها در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه است و بخش تولید موظف است تا تاریخ دهم تیر قیمت کالاها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول تاکید کرده اگر قیمت‌ها کاهش پیدا نکند، مصداق گرانفروشی است و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و حکم قانونی صادر می‌شود.

در تاریخ ۲۲ اردیبشت ماه رئیس جمهور دستور حذف ارز ترجیحی را صادر کرد و ارز ترجیحی چهار کالا حذف شد؛ روغن، لبنیات، مرغ و تخم‌مرغ. همزمان لیست قیمتی منتشر شد که قیمت این کالاها را اعلام کرده بود.

بعد از افزایش قیمت این کالا، دومینوی افزایش قیمت‌ها آغاز شد و به سایر کالاها هم رسید. از مواد غذایی دیگر گرفته تا مواد شوینده و دیگر کالاها.

حالا تاکید بر این است که تولیدکنندگان بیش از یکبار قیمت کالاها را گران کرده‌اند و باید قیمت‌های کالاها همان قیمتی باشد که روز ۳۱ اردیبهشت ماه روی بسته‌های کالا درج شده است.


تمام واحدهای تولیدی موظف‌اند قیمت کالاهای خود را تا دهم تیر ماه یعنی از شنبه کاهش دهند.
مطالعه بیشتر:
تورم با هزینه‌های دولت ارتباط مستقیم دارد! /نرخ تورم چگونه کاهش می‌یابد؟
آیا کالاها از شنبه ارزان می‌شود؟

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا از شنبه همه چیز ارزان می‌شود؟ مساله‌ای که وجود دارد این است که ممکن است دولت بتواند با کمک سازمان تعزیرات و نهادهای مداخله‌گر، قیمت‌ها را به صورت دستوری ظرف چند هفته و یکی دو ماه پایین نگه دارد اما این اقدام دو نتیجه دارد؛ اول اینکه قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود که تولید محصولات کاهش پیدا کند و واحدهای تولیدی عطای تولید محصول را به لقای آن ببخشند. چون طبیعتا آنها ترجیح می‌دهند کالا تولید نکنند یا تولید خود را کاهش دهند. راه دیگر برای پایین نگه داشتن هزینه تولید و کاهش قیمت کالا این است که بخش تولید از کمیت و کیفیت محصولات خود بزنند، اما با ضرر محصول را تولید نکنند.

در نهایت نتیجه این مساله یا کمبود کالاست یا کاهش کمیت و کیفیت آن.

نتیجه دیگر قیمت‌گذاری دستوری این است که دولت فنر قیمت‌ها را فشرده نگه دارد اما این فنر بعد از مدتی با سرعت و قدرت بیشتری می‌پرد و موج جدید افزایش قیمت را ایجاد می‌کند.
گرانی‌های جدید در راه است!

دستور سازمان تعزیرات برای کاهش قیمت کالاها از شنبه در حالی است که رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی این هفته خود اعلام کرد موج بعدی افزایش قیمت‌ها را به سال آینده موکول کرده‌ایم. این عبارت یعنی دولت همچنان برنامه‌ها و طرح‌هایی دارد که امکان دارد به افزایش قیمت کالا منجر شود اما آن را به سال بعد موکول کرده. اما در این میان، دستور کاهش قیمت هم داده است.


منبع: تجارت نیوز
برچسب ها: ارزان ، شنبه ، قیمت ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارزان شنبه قیمت ها افزایش قیمت قیمت کالاها کاهش دهند قیمت کالا قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۶۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۱.۱۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۷۹ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۹ تومانی به ۸۷۹ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۱.۱۵ درصد) به ۸۶۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۶ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۶۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۴.۰۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود