Web Analytics Made Easy - Statcounter

سربازی برای وطن را فقط در خدمت کردن در مکان های نظامی نمی توان نام برد، بلکه اداره یک کشور در تمام زمینه‌ها سرباز اختیاری می‌خواهد که مهمترین آن سربازان اقتصادی کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ جایگاه سربازی را همیشه در تصور یک انسان اسلحه به دست به تصویر کشیده ایم در صورتی که آن را می توانیم در اجتماع بیشتر پیگیری نماییم، هر انسانی که به وظیفه انسانی و اجتماعی خود در قبال جامعه نقش آفرینی و تعهد داشته باشد را می توانیم یک سرباز دلسوز برای جامعه انسانی بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشوری که سربازان زیادی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دانشی و صنعتی داشته باشد بی شک مدار پیشرفت خود را حفظ می کند.

نمونه بارز این مفهوم را می توانیم در واژه “سربازان جبهه اقتصادی” دنبال کنیم، بی شک اقتصاد یک جامعه می تواند تاثیرهای روحی و روانی ویژه ای بر کیفیت زندگی مردم همان جامعه داشته باشد.

از افزایش یا کاهش فقر اقتصادی گرفته تا تجهیز و رفع محرومیت ها، همگی در گرو راندمان اقتصادی جامعه است.

کشور ایران اسلامی علیرغم برخورداری از موقعیت های منحصر به فرد اقتصادی، از انسان های با روحیه اجتماعی و کمالات بالا نیز بهره‌مند است، به گونه ای که نظیر این افراد را در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سطح جهانی کمتر شاهد خواهیم بود.

تعامل اصناف در مسئولیت‌های اجتماعی


نمونه بارز عمل به مسئولیت های اجتماعی را می توانیم همکاری اصناف در سراسر کشور در بازه های زمانی پیک کرونایی در کشور بدانیم، دورانی که به دلیل کمبود واکسن کووید و افزایش قابل توجه بستری بیماران در بیمارستان ها موجب تعطیلی های پی در پی صنوف جامعه شده بود.

قطعا اگر همراهی و همدلی بازاریان و فعالان اقتصادی با مسئولان ایجاد نمی شد، تجمعات شهری بیشتر و آمار مبتلایان به ویروس منحوس نیز افزایش پیدا می کرد اما با تعطیلی های هفتگی صنوف خود، به جای کسب درآمد بیشتر حاضر به محافظت اجتماعی جان مردم دیار خود شدند تا امروز سلامت جامعه به روال عادی خود باز گردد.

همراهی کسبه و بازاریان در پیک‌های کرونایی کشور


آرمان عباسی یکی از کسبه شهر بندرعباس در گفت‌‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در طول سالیان اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، اصناف و مردم با مشکلاتی مواجه شدند اما این بار مشکلات با مقاومت اقتصادی همراه بود.

عباسی با بیان اینکه اوج فشار اقتصادی را در دوران تعطیلی های ممتد کرونایی در دولت روحانی شاهد بودیم، گفت: اما کسبه با همراهی کردن با دولتمردان در راستای مسئولایت های اجتماعی نقش آفرینی کردند.

به گفته این کسبه بندرعباسی، با اینکه زمان سر رسید برخی از پرداخت هایمان نیز گذشت و این موضوع می توانست اعتبار اقتصادی مان را زیر سوال ببرد، افزود: اما با تفهیم شرایط موجود، و درک مشترک بین فعالان اقتصادی، روزهای سخت کرونایی را سپری نمودیم.

 صنوف، آغازگر بسیاری از خدمات عالم المنفعه

یونس دهقانی یکی دیگر از کسبه بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: نگاه برخی از افراد جامعه به فعالان اقتصادی، نگاهی درآمدزا با نرخ بالا می باشد، در صورتی که همین کسبه با رعایت انصاف، به جامعه خدمت رسانی می کنند و عدم حضورشان می تواند پای دلالان را بیشتر باز کند.

دهقانی افزود: فعالیت های اقتصادی اصناف فقط منتهی به خرید و فروش کالا نمی باشد بلکه آغازگر بسیاری از خدمات اجتماعی عام المنفعه از کف بازار و مشارکت فعالان اقتصادی می باشد.

تهیه تجهیزات پزشکی


وی نمونه بارز مشارکت کسبه و صنوف در مسئولیت های اجتماعی را همراهی اصناف در تهیه تجهیزات پزشکی در برخی از استان های کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در دورانی کرونایی که نیاز به کپسول اکسیژن و اقلام بهداشتی بیش از پیش احساس می شد، با حمایت فعالان اقتصادی، رشد قابل توجهی در خرید و تجهیز این قبیل اقلام در برخی از استان های کشور را شاهد بودیم.

فعال اقتصادی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه از خودگذشتی های فعالان اقتصادی را فقط در دوران کرونایی نمی توانیم ارزیابی کنیم، تصریح کرد: کسبه و بازاریان در اجرای طرح اطلاح نظام یارانه ای کشور نیز با تمام وجود با دولت همراهی کردند.

هرمزگان در عالی ترین رتبه کشوری تنظیم بازار


علی باصره رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز ضمن اشاره به همراهی اصناف و بازاریان با شهروندان در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین همزمان با آغاز مردمی سازی یارانه ها افزود: تامین کالا و نظم در بازار به انضمام کنترل قیمت ها، هرمزگان را در عالی‌ترین رتبه کشوری کنترل و تنظیم بازار قرار داد.

باصره از مدیریت بازار در روزهای اوج کرونا و همراهی اصناف با ستاد مدیریت بیماری کرونا به عنوان یکی دیگر از اقدامات تحسین برانگیز فعالان صنفی در سالی که گذشت یاد کرد و یادآور شد: بازاریان با ایثار و از خودگذشتگی با قبول زیان مالی، سلامت شهروندان را بر سود و درآمد خود ترجیح داده و محل کسب وکار خود را تعطیل کردند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: احداث و بهره برداری از شهرک صنفی بنکداران و انتقال این صنف به محل جدید با هدف کمک به ترافیک شهری ‌و ارائه خدمات متمرکز، یکی از ماندگار ترین اقدامات اتاق اصناف مرکز هرمزگان است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با اشاره به اینکه بندرعباس یک شهر بندری گردشگر پذیر است عنوان کرد: ساماندهی صنوف ناسازگار با محیط زیست به عنوان یک اصل مهم، در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفته و با همکاری شهرداری و سازمان های متولی، زمین مورد نیاز برای این مهم تامین و برنامه ریزی های لازم در دست اقدام است.

فعالیت بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی در هرمزگان


باصره از فعالیت بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی در سراسر استان هرمزگان در رسته های توزیعی، تولیدی و خدماتی خبرداد و گفت: این تعداد واحد صنفی جدای از صنوف فعال در دو منطقه آزاد کیش و قشم است و ضرورت بررسی فرایند ایجاد اتاق اصناف در این جزایر، با توجه به تعدد واحدهای صنفی و نیاز به اجرای نظارت های تخصصی بر اساس قوانین نظام صنفی، بیش از پیش احساس می گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئولیت های اجتماعی فعالان اقتصادی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس

 سردار احمد نورعلی روز دوشنبه در دیدار با محسن مزجی رییس حراست کل سازمان ورزش و جوانان ضمن تقدیر از همکاری وزارت ورزش و جوانان با پلیس در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهار کرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هر گونه تنش بر روی سکو‌ها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را جهت دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکو‌های ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است، افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده و از طرفی کیفیت کار پلیس را نیز ارتقا بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در ادامه اضافه کرد: به روز رسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار نورعلی صبر و بردباری نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: قهرمانان واقعی در همه عرصه‌ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم، زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

براساس این گزارش، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات تیپ ویژه تهران بزرگ در برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌های استان؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروزه برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم‌های ورزشی سراسر کشور را شاهدیم و امنیت این ورزشگاه‌ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور هستیم.

محسن مزجی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه‌های کشور تشکر کرد و اظهار کرد: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است