Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با اینکه عده‌ای در کشور با توجه به پاندومی کرونا و تورم، کاهش اشتغال در بخش صنعت را پیش‌بینی می‌کردند، اما صنعت به عنوان موتور اقتصادی کشور بدون ریزش نیرو در مسیر تولید در حال حرکت است. «عبدالوهاب سهل‌آبادی» امروز (سه‌شنبه) در جریان سومین روز از نخستین نمایشگاه صادرات محصولات دانش بنیان شرکت‌های کوچک و متوسط افزود: هر چند در دو سال گذشته مشکلاتی همچون کرونا، تورم، قطعی‌های گاو بیگاه برق صنایع و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در کنار سایر مشکلات ریز و درشت رقم زد، اما تولیدکنندگان با سعه صدر و تحمل مشکلات، برندگان اصلی این کارزار بودند.

وی با بیان اینکه مقایسه اشتغال صنعتی در سه ماهه نخست امسال ومدت مشابه سال گذشته حاکی است آمار‌ها تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان‌کرد: تولیدکنندگان در همین شرایط سعی کردند زندگی مردم سخت‌تر نشود و با در پیش گرفتن طرح‌های نو، افزایش تولید، ارتقای بهره‌وری و کارایی و صرف هزینه‌های کمتر، کارگران را بیکار نکردند.

سهل‌آبادی ادامه‌داد: در همین راستا، حرکت شرکت‌ها به سوی دانش‌بنیان شدن و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق تولید، امسال با قوت و قدرت بیشتری پیگیری شده و در حقیقت جامعه صنعتی به سمت «فراصنعتی» در حال پوست‌اندازی است.

وی اضافه‌کرد: امروز شرکت‌ها و کارخانجات حمایت از نخبگان و جوانان را در راستای ارتقای بهره‌وری و کارایی و استفاده از دانش جدید در دستور کار دارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در عین حال تاکید کرد: باید در کنار تلاش برای دستیابی به فناوری‌ها و ماشین‌آلات و تجهیزات روز، در جهت خودکفایی و تامین داخلی نیز همچنان حرکت کنیم، زیرا تحریم‌ها همچنان ادامه‌دار است و در این راستا جوانان و نخبگان دانشگاهی به خوبی نقش ایفا می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: امروز جوانان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گرفته و از تسهیلات و امکانات بهره‌مند شوند، همچنین موافقت‌هایی برای توسعه امور و کسب و کار خود و خرید طرح‌هایشان نیاز دارند که باید از سوی دولت و جامعه صنعتی انجام شود.

سهل‌آبادی با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، خاطرنشان‌کرد: امروز برخلاف گذشته که شرکت‌های بزرگ دولتی یا خصوصی سهم و نقش پر رنگی در صادرات داشتند، واحد‌های کوچک و متوسط نیز با ارتقای کیفی تولیدات و کاهش قیمت، محصولاتی رقابتی روانه بازار‌ها می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس نیاز است تا مشوق‌هایی برای واحد‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شود و حضور وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نمایشگاه حکایت از توجه مسوولان فرادستی به این بنگاه‌ها دارد.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع از روز یکشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که تا فردا (چهارشنبه) ادامه دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نمایشگاه صادرات محصولات دانش بنیان اشتغال صنعتی تولیدکنندگان شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، محمدعلی خزایی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه ساخت ربات‌های صنعتی، درباره ربات ساخته‌شده با درجه آزادی ۷ توضیح داد:این ربات در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ توسط نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین  برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود