Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:06:19 GMT

مقام روسیه: آمریکا بیشتر متضرر شده است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۸۱۲

مقام روسیه: آمریکا بیشتر متضرر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اقدامات محدودکننده و تحریم ها برضد روسیه، از جمله صادرات طلا و محصولات صنعتی، ناقض قوانین بازی موجود برای همه اقتصادها در دنیاست.

آنتونوف در پاسخ به سوالی مبنی بر بسته جدید تحریم ها برضد مسکو، گفت: بازارها شاهد این مسئله هستند که آمریکا به طرز غیر قابل پیش بینی عمل می کند و بذر هرج و مرج و هراس را می‌کارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موانع جدید که از جمله بر صادرات طلا و صنعت تأثیر می گذارد، قوانین بازی موجود برای همه اقتصادها را نقض می کند.

طبق گفته وی، تصمیم آمریکا و متحدانش در روابط حاد و سخت گیرانه اقتصادی با روسیه، بحران های موجود در اقتصاد جهانی را به حد نهایی رساند». این دیپلمات روس افزود که آمریکا از تحریم های خود نیز رنج می برد.

آنتونوف افزود: رشد قیمت مصرف کننده در اینجا (آمریکا) به بالاترین میزان در چهل سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد که موج اخیر تحریم های غرب برضد روسیه به دلیل عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین بحران جهانی غذا را وخیم تر کرده است.

سفارت روسیه به نقل از آنتونوف در این باره نوشت: در مورد امنیت غذایی، این موج محدودیت‌های غربی ها بر ضد روسیه به رهبری آمریکا بود که به بحران جهانی غذا دامن زد. علل ریشه ای آن گام های بی کفایت اقتصاد کلان تعدادی از کشورهای توسعه یافته، تغییرات اقلیمی و همه گیری کرونا است.

طبق سخنان وی، این بحران تنها از طریق دسترسی و عرضه آزاد به غلات و کودها از جمله کودهای تولید روسیه به بازارهای جهانی قابل حل است.

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که آمریکا و متحدانش به ویژه کشورهای عضو گروه هفت اخیرا واردات طلا از روسیه را نیز ممنوع اعلام کردند.

این در حالی است که روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته تا کنون هدف تحریم های سنگین و شدید غرب قرار گرفته است که بخش های مختلف این کشور از جمله بانکی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و زیرساخت های مرتبط را شامل می شود.

کد خبر 5526403 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: آناتولی آنتونوف روسیه مسکو واشنگتن ایالات متحده امریکا اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین تحريم اقتصادي روسيه روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین ایران جو بایدن عربستان سعودی ناتو ترکیه جنگ اوکراین مسکو حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان