Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا از دستگیری دو نفر در زمینه کلاهبرداری در قالب فروش سئوالات کنکور و امتحانات نهایی خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی افزود: با نزدیک شدن به برگزاری امتحانات نهایی و آزمون‌های کنکور، فعالیت مجرمان سایبری با عنوان فروش سئوالات کنکور و آزمون‌های نهایی افزایش یافته است؛ در همین راستا برابر رصدها در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های فعال در این حوزه پایش و شناسایی عاملان و گردانندگان آنها در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از گردانندگان کانال‌های فعال در حوزه فروش سئوالات کنکور و امتحانات نهایی شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در دو استان مختلف دستگیر شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا  اضافه کرد: در بازجویی‌های انجام شده نیز متهمان به کلاهبرداری از حدود ۲۰۰ نفر از داوطلبان و خانواده‌های آنان در قالب فروش سئوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با هر گونه فعالیت مجرمانه در این حوزه به صورت ویژه در دستور کار واحدهای این پلیس قرار دارد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی درباره فروش سئوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و نمونه‌های موجود در کانال‌ها مربوط به سئوالات سال‌های قبل و با انگیزه جلب اعتماد کاربران است؛ بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به این تبلیغات توجه نکرده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت در این زمینه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پلیس فتا ، بازداشت ، کنکور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس فتا بازداشت کنکور فروش سئوالات کنکور امتحانات نهایی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری