Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مسعود وثوق مدیر گروه پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: ما در قرن حاضر شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و پیشرفت دانش بشر در حوزه‌های مرتبط به سلامت هستیم.

وی افزود: خروجی این پیشرفت و ارتقای سطح سلامت، افزایش سطح امید به زندگی در کلیه جوامع بشری است بطوریکه سطح امید به زندگی در قرن حاضر نسبت به سالها و قرون گذشته افزایش معنادار و چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر گروه پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان گفت: با افزایش طول عمر و پیر شدن جوامع، میزان ناتوانی افراد به علت کهولت سن و بیماری‌های تحلیل برنده‌ای که اندام‌ها و سیستم بدن را درگیر می‌کند خیلی افزایش پیدا می‌کند اما دانش پزشکی بازساختی به عنوان یک دانش بین رشته‌ای دو هدف اصلی ترمیم و جایگزینی بافت‌های آسیب دیده را دنبال می‌کند و با این دو رویکرد می‌توان به ارتقای سطح رضایتمندی افراد از زندگیشان کمک کنیم.

وثوق درمورد دستاوردهای پژوهشگاه در این حوزه اظهارکرد: دانش پزشکی بازساختی دو بال اصلی دارد؛ بال سلول‌های بنیادی و بال مهندسی بافت که این دو بال به تحقق دو هدف ترمیم و جایگزینی بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کنند.

وی افزود: دانش سلول‌های بنیادی به تولید انبوه انواع رده‌های سلولی در جهت جایگزینی کمک می‌کند و دانش مهندسی بافت هم ساخت داربست مناسب برای لانه گزینی سلول‌های تولید شده را ایجاد می‌کند.

وثوق یادآورشد: ما سلول‌های بنیادی جنینی را برای اولین بار در سال 2004 در پژوهشگاه رویان و منطقه غرب آسیا ایجاد کردیم.

وی افزود: بعد از کسب توفیقات در علوم پایه و ایجاد رده‌های مختلف سلولی، در فاز بعد باید دانش را به مرحله تجاری سازی و استفاده برسانیم و سلول را تحت فرآیند کارآزمایی بالینی بررسی کنیم که بین 6 تا 12 سال طول می‌کشد.

مدیر گروه پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه این فرآیندها با نظارت سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور انجام می‌شود و اداره‌های مختلف سازمان در این کار دخیل هستند گفت: ما اولین محصول سلولی کشور را وارد فهرست دارویی برای درمان بیماری خودایمنی و ژنتیکی «ویتیلیگو» کردیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویتیلیگو سلول های بنیادی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی