Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به چهل و یک درجه می‌رسد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی خواهد بود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۹ تیرماه) آفتابی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ تیرماه ماه) نیز آفتابی همراه باش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۱۱ تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۲ درجه و با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

وضعیت آلودگی هوای تهران؛ تداوم افزایش دما و آلودگی هوا

شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت اخیر در ایستگاه پایش پارک رازی تهران (در مرکز شهر) روی عدد ۱۳۶ قرار دارد که برای گروه‌های حساس ناسالم است. تهران از ابتدای سال فقط دو روز هوای پاک داشته و اکثر روز‌های تهران آلوده و قابل قبول بوده است.

اما درباره وزش باد شدید در پایتخت، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به افزایش دما و وزش شدید باد در پایتخت هشدار داد و گفت: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی و افزایش دما در روز‌های آینده از شهروندان درخواست دارم مدیریت مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش فارس، حامد یزدی مهر مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، در خصوص صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی برای ۲ روز آینده افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای امشب سه شنبه ۷ تیرماه تا پنجشنبه نهم تیرماه مبنی بر کاهش کیفیت هوا و همچنین افزایش دما عدم تردد غیرضروری به ویژه از ظهر تا غروب و استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه، عینک آفتابی به شهروندان به خصوص بیماران، کودکان، سالمندان، افراد شاغل در فضا‌های باز توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان کرد: در خصوص وقوع باد شدید نسبت به شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام نیز هشدار صادر شده است و از شهروندان می‌خواهیم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی نکات ایمنی را در دستور کار قرار دهند.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

امروز (چهارشنبه) در استان‌های خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، شمال شرق سیستان‌وبلوچستان و غرب خوزستان تداوم گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همزمان تداوم هوای گرم را برای همه مناطق کشور به‌جز نوار شمالی خواهیم داشت، اما از روز شنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان رگبار پراکنده و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم که همراه با کاهش دما خواهد بود.

در جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز بارش خواهند داشت که همراه با وزش باد شمالی خواهد بود و این شرایط سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

در همین مدت دریای خزر مواج و متلاطم است و نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش دمای نسبی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آب و هوای تهران پیش بینی هوای تهران افزایش دما حداکثر دما روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال

به گزارش خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش‌بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم‌ شدن است.

ال‌نینو و گرم‌ شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899547

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران