Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:32:14 GMT

پلاسمادرمانی، روش جدید درمان سرطان در آینده

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۹۲۵۶

پلاسمادرمانی، روش جدید درمان سرطان در آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از سیناپرس، محققان چینی در یک مطالعه جدید موفق شده اند با کمک گرفتن از ماده پلاسما برای القای مرگ سلول های سرطانی یا آپوپتوز، رویکردی نوین را برای درمان سرطان بدون هیچ گونه عارضه جانبی آشکار بر سلول های سالم و طبیعی را پیدا کنند.

طبق تعاریف، پلاسما یکی از چهار حالت اصلی ماده است، گاز شبه‌خنثایی که از ذرات باردار و خنثی به طور همزمان تشکیل شده است و در صنعت جوشکاری، برش‌کاری، پزشکی و دندان‌پزشکی، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با پلاسما و محیط فعال شده با آن (PAM) به عنوان یک دارو، دوز پلاسمای مورد استفاده دارای نقشی خاص و بسیار مهم است. در این خصوص، بسیاری از محققین دوز پلاسما را به عنوان مدت زمان استفاده از پلاسما یا توان سپرده شده به پلاسما در هر سطح خاص درمانی تعریف می کنند.

حالا در تحقیق جدید، تعریف قبلی با تعریفی جدید تحت عنوان پتانسیل اکسیداسیون کل معادل (ETOP)، جایگزین شده و می تواند برای PAM استفاده شود تا رابطه دوز-پاسخ پلاسما را برای انواع مختلف سلول سرطانی آشکار کند. ETOP بر اساس پتانسیل اکسیداسیون گونه های فعال اکسیژن و نیتروژن است.

به گفته دانشمندان دانشگاه علم و فناوری هواژونگ چین، مدت زمان درمان پلاسما و توان سپرده شده به پلاسما در هر سطح، گزینه های درستی برای تعیین دوز پلاسما نیستند. بخش اساسی درمان پلاسما، گونه های واکنشی است که به PAM تحویل داده می شود. به همین دلیل، تعریفی که از دوز پلاسما ارائه کرده ایم، بر اساس غلظت گونه های واکنش پذیر است.

هدف پزشکی پلاسما بهره برداری از تعامل ماده پلاسما با عناصر خاص یا عملکرد سلول های زنده برای کنترل و در حالت ایده آل، عادی سازی اثرات درمانی است.

محققان فوق می گویند: تعیین دوز پلاسما از اهمیت بیولوژیکی حیاتی برای کاربرد بالینی آن برخوردار است. برای درمان‌های پلاسما در آینده مانند درمان سرطان، نتایج ما نشان می‌دهد که ETOP می تواند یک استراتژی کاملاً تعریف‌شده برای ارزیابی اثرات آن باشد، زیرا مبنایی برای تفاوت‌های کشنده قابل توجه بین سلول‌های طبیعی و سرطانی است.

این یافته ها که بر یافتن روشی مناسب برای ارزیابی اثرات درمانی پلاسما بر سلول های سرطانی تاکید دارند، در نشریه Physics of Plasmas متعلق به انجمن فیزیک آمریکا منتشر شده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه سرطان بیماری سرطان درمان سرطان پلاسما درمانی حسین طائب مذاکرات دوحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود