Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر با اجرای برنامه‌های شاد، میهمان کودکان و نوجوانان سراسر کشور می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استان‌های شمال، شمال شرقی، غرب و شمال غربی کشور برای سفر عید تا عید کاروان تماشاخانه های سیار این نهاد در نظر گرفته شده‌اند که از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها و استفاده از برنامه‌های تماشاخانه سیار برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد دارد پس از چند سال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، تابستانی به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان به همراه بزرگسالان در گوشه و کنار مناطق مختلف کشور، اعم از فضاهای تفریحی، صفر مرزی و مناطق فاقد سینما، ابنیه تاریخی، فرهنگی، هنری، نواحی ساحلی و... فراهم کند.

این سفرها علاوه بر جنبه‌های تفریحی مسئولیتی آموزشی را بر دوش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داده است تا کانون بتواند با تولید محتوای فرهنگی و هنری در قالب‌های گوناگون مانند تولید فیلم و تئاتر، کتاب، موسیقی و... گام‌های موثر و ماندگاری برای تربیت و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های نسل‌های فعلی و آینده بردارد و با آموزش‌های غیرمستقیم در تربیت نسلی متعهد و دین‌باور بکوشد و چهره‌های ماندگاری را در بخش‌های مختلف به جامعه معرفی کند.

همچنین در راستای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سراسر کشور در کنار وجود مراکز ثابت و سیار شهری و روستایی با تماشاخانه‌های سیار به دل محله‌ها برود تا بتواند ساعاتی شاد را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

ارایه بخشی از محصولات تولیدی کانون به صورت رایگان به جامعه‌ هدف یکی دیگر از این اهدافی است که در راستای ایجاد عدالت فرهنگی انجام می‌شود و کودکان و نوجوانان مناطق مختلف کشور از همان محصول و با همان کیفیت ارایه در پایتخت از آن بهره‌مند خواهند شد.

بنابراین برنامه‌های متنوعی با این اهداف در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای نمایش، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، مسابقه و سرگرمی برای اجرا بر روی پنج دستگاه تماشاخانه سیار در دوره‌ای ۱۰ روزه از عید قربان تا عید سعید غدیر، از حدود ۱۹ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است که با همکاری و همراهی نهادهای مختلف در استان‌های کشور که دغدغه‌های مشترکی در حوزه تعلیم و تربیت دارند، انجام خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، تئاتر ، کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تئاتر کتاب کانون پرورش فکری کودکان کودکان و نوجوانان تماشاخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند