Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:56:49 GMT

«وودی آلن»: هیجان فیلمسازی از بین رفته است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۰۳۳۹

«وودی آلن»: هیجان فیلمسازی از بین رفته است

«وودی آلن» در یک مصاحبه جدید عنوان کرد که پنجاهمین و احتمالا آخرین فیلمش را به زودی در پاریس مقابل دوبین خواهد برد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «وودی آلن» کارگردان ۸۶ ساله و کهنه‌کار سینما در یک مصاحبه اینترنتی با «الک بالدوین» تائید کرد که پنجاهمین فیلم بلند کارنامه سینمایی خود را پائیز امسال در پاریس کارگردانی خواهد کرد، فیلمی که گفته می شود شباهت‌هایی به فیلم موفق «امتیاز نهایی» او در سال ۲۰۰۵ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آلن» در این مصاحبه درباره وضعیت کنونی سینما نیز گفت: ««بسیاری از هیجان‌ها از بین رفته است. سامانه‌های نمایش آنلاین تمام اثر سینمایی را ندارد. وقتی شروع کردم، یک فیلم می ساختم در سینما اکران می‌کشد و صدها نفر برای تماشای آن می آمدند. حالا، شما یک فیلم می‌سازید و تنها چند هفته در سینما می‌ماند و سپس مستقیما در سامانه‌های آنلاین عرضه می‌شود».

این کارگردان و نویسنده باسابقه اذعان کرد به دلیل این که زمان ندارد وقتی برای تماشای سامانه‌های نمایش آنلاین صرف نمی‌کند.

دو فیلم اخیر «آلن» شامل «یک روز بارانی در نیویورک» در سال ۲۰۱۹ و «جشنواره ریفکین» در سال ۲۰۲۱ که در اسپانیا مقابل دوربین رفت، هر دو در طول همه‌گیری اکران شدند. و فیلم «جشنواره ریفکین» عملکرد خوبی در گیشه نداشت، اما فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» با بازی «تیموتی شالامی» و «ال فانینگ» در صدر جدول گیشه نیز قرار گرفت.

«یک روز بارانی در نیویورک» همچنین اولین فیلمی بود که پس از پایان قرارداد ساخت پنج فیلم «وودی آلن» با آمازون در نتیجه حواشی پیرامون شکایت دخترخوانده‌اش «دیلن فارو» مبنی بر سوء استفاده جنسی، اکران شد. جنجال‌هایی پیرامون «آلن» به دنبال اتهامات سوء استفاده از «دیلن فارو» در مستندی از کمپانی HBO محصول ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته است اما «آلن» این اتهامات را رد کرده است.

این مصاحبه همزمان با انتشار کتاب داستان کوتاه جدید «آلن» با عنوان «جاذبه صفر» انجام شده و همچنین قرار است وی نمایشنامه جدید را که عمدتا در دوران قرنطینه کرونا نوشته روی صحنه برود.

«آلن» با انتقاد از وضعیت کنونی تئاتر برادوی نیز گفت: «همه نمایش‌ها اجراهای مجدد موزیکال هستند و باید از یک ستاره استفاده کنید و میلیون‌ها دلار هزینه برای به روی صحنه بردن آن‌ها نیاز است».

این کارگردان ۸۶ ساله تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالوده‌شکن»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بی‌منطق» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وودی آلن وودی آلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟

در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کج‌سلیقگی است!

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • بایدن قصد خودکشی داشت!