Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و سازمان راهداری طرح‌های پسادکتری فناورانه را با هدف حل مسایل صنعت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراخواندند.

‌به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، نخستین فراخوان طرح های پسادکتری فناورانه مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و سازمان راهداری کشور در راستای حل مسایل صنعت راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فراخوان در راستای اهداف همچون بهره گیری از توانمندی های دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی برای حل مسایل صنعت راهداری و حمل و نقل جاده ای»، حمایت از پژوهش های علمی اولویت دار و تقاضا محور با همکاری دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی و هم افزایی ظرفیت‌های سازمان راهداری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برای توسعه حمایت از کارآفرینی و مهارت افزایی دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی اعلام شده است.

در فراخوان مشترک این صندوق و سازمان راهداری از دانش آموختگان مقطع دکتری در تمامی مراکز علمی کشور دعوت شده است تا در یکی از چهار موضوع توسعه مدل‌های اضمحلال و ارتقای رویه راه‌ها در ایران جهت انتخاب بهینه گزینه‌های نگهداری با رویکرد عدم قطعیت و بودجه محدود، توسعه مدل پیش بینی شاخص سلامت پل‌ها در سامانه BMS (سامانه مدیریت پل‌ها و ابنیه فنی)، ارایه مدل بهینه تخصیص بودجه، اولویت بندی محورها و مقاطع براساس خروجی سامانه ارزیابی ایمنی راه‌های کشور و توسعه مدل‌های برآورد سرعت عملکردی شبکه راه های کشور طرح های خود را ارسال کنند.

براساس اعلام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، متقاضیان باید از طریق نشانی rtms.insf.org در خواست و تمامی مستندات لازم را  از ۱۰ تیر الی ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ (یک ماه) بارگذاری کنند.

پروپوزال پسادکتری باید واجد ویژگی هایی از قبیل مطابق فرمت پیشنهادی اعلام شده تکمیل و در سامانه صندوق ارسال شود، منطبق با یکی از طرح پیشنهادی های ( RFP) اعلام شده در فراخوان باشد، همچنین سوابق تحصیلی و حرفه ای مسوول و پژوهشگر باید با طرح ارایه شده مرتبط باشد و اهداف تعریف شده در طرح برجسته و قابل حصول در بازه زمانی تعیین شده باشد وطرح جهت دار و هدفمند باشد.

همچنین مسوول طرح باید عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه / مرکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه / مرکز پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سایر مراکز علمی کشور باشد. دارای مرتبه علمی حداقل دانشیار در رشته منطبق با پروپوزال باید  دارای حداقل پنج مقاله JCR/SCOPUS در سه سال اخیر در مجلات علمی معتبر رشته تخصصی مربوطه و یا مجری دو طرح تحقیقاتی خاتمه یافته با مشارکت صنعت یا دستگاه‌های اجرایی باشد.

اعضای هیأت علمی که دارای طرح‌های پژوهشی کاربردی خاتمه یافته و دستاوردهای فناورانه همچون تولید دانش فنی، ثبت پتنت و ساخت نمونه محصول باشند، در سرپرستی پسادکتری در اولویت قرار دارند.

طبق اعلام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، پژوهشگر پسادکتری باید دارای مدرک دکتری در رشته تحصیلی مرتبط و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در زمان ثبت تقاضا حداکثر سه سال از زمان فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد،  مواردی که متقاضی بیش از سه سال از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد مشروط به داشتن فعالیت های تحقیقاتی و همکاری با صنعت به تشخیص صندوق بررسی می شود.

متقاضیان پسادکتری دارای حداقل سه مقاله JCR با ضریب تأثیر بالای ۱ در سه سال منتهی به ثبت درخواست باشد،  مواردی که متقاضی پسادکتری دارای ۱ مقالة کیفی برتر در مجله‌ای بسیار شاخص در شاخه خود (با تشخیص صندوق) باشد، می‌تواند به تشخیص صندوق بررسی شود.  هر مورد ثبت خارجی اختراع معتبر با تشخیص صندوق معادل با ۲ مقاله JCR محسوب می‌شود.

امکان قانونی اشتغال تمام وقت به فعالیت پژوهشی در طول دوره اجرای طرح را داشته باشد،  از صلاحیت عمومی و عدم منع قانونی برای عقد تفاهم نامه پژوهشی برخوردار باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ، فراخوان ، پژوهشگر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور فراخوان پژوهشگر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور سازمان راهداری دانش آموختگان تشخیص صندوق مقطع دکتری حل مسایل جاده ای سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس افزود: با اجرای موفقیت آمیز وعده صادق معادلات دشمنان بر هم خورد و آن‌ها نتوانستند ایران را در عرصه بین المللی منزوی کنند.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: اکنون با اجرای وعده صادق اقتصادی، مسئولان کشور باید با کنترل تورم، مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت بیداری نخبگان در دانشگاه‌های کشور‌های غربی افزود: با بیداری نخبگان در جهان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان نخبه، ادعای وجود آزادی بیان در کشور‌های غربی زیر سوال رفته است.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: دستگیری بیش از هزار معترض در دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا در موضوع آزادی بیان سیاست دوگانه‌ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سفر روز گذشته رییس قوه قضاییه به هرمزگان افزود: با سفر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به استان و بررسی مشکلات حقوقی در هرمزگان بسیاری از گره‌های حقوقی حل شد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: یکی از پرونده‌های حقوقی که حدود ۵۰ سال مردم قشم با آن روبرو بودند، پرونده معروف به رفسنجان بود که با تلاش قوه قضایی و دولت مشکل سند این زمین‌ها حل شد. وی گفت: در این سفر بسیاری از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی هرمزگان نیزتعیین تکلیف شد.

 

دیگر خبرها

  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان