Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمسیون فرهنگی ورزشی اتحادیه طلا و جواهر مشهد در رابطه با چگونگی این اتفاق گفت: تمام ماجرا از یک متن ارسالی در فضای مجازی شروع شد. موضوع روایت یک زندانی آزاد شده توسط علی دایی بود، که در یک اتفاق خیرخواهانه به همراه صد نفر زندانی جرایم مالی از زندان آزاد و به جریان زندگی برگشته بود و طی یک اتفاقی با خود علی دایی در دوران آزادی برخورد کرده‌بود و مسیرزندگیش عوض شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد سیدی نیز گفت: جالب این‌جاست که همان شب دوستی هم به من زنگ زد و گفت فردا سالگرد دخترم است و من قصد دارم ۱۵ میلیون تومان به ستاد دیه کشور کمک کنم و یک زندانی را آزاد کنم. من هم مبلغ اهدایی را با داستانی که خوانده بودم از طریق اینستاگرام برای دوستان اتحادیه طلا و جواهر مشهد ارسال کردم. فردای همان روز دوستانم در اتحادیه به من خبر دادند که ۳ نفر زندانی به واسطه همان پیام را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان آزاد و به کانون گرم خانواده فرستادند.

 عضو اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: این اتفاق عاملی شد که در ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، با موافقت دوستان اتحادیه آقای جواهریان و هاشمیان ما هیئت مدیره پنج نفره‌ای تشکیل شد و ۲۰ فروردین اولین جلسه این ستاد تشکیل شد. ۲۴ فروردین ما به سرعت دومین جلسه را با حضور ۱۴ نفر در اتحادیه تشکیل دادیم و ماحصل آن دو جلسه شد گلریزان ۲۹ فروردین که با حضور مسئولان زندان و ستاد دیه، خیرین عزیزمان آقای رحیمیان و پایدار به همراه خانواده صنف و طلا و جواهر مشهد برگزار شد.

او گفت: با جمع‌آوری این میزان که بسیار مبلغ قابل توجهی بود هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی اتفاق بسیار بزرگ و شیرینی رخداد. در مجموع تا همین لحظه که در خدمت شما هستیم مبلغ سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان جمع آوری شده و به گفته جناب طوسی رئیس ستاد دیه استان ۵۲ نفر آزاد شدند و مبلغی در حدود یک میلیارد و هفتصد تومان دیگر هم ما تعهد داریم تا پرداخت کنیم تا ۸۲ نفر دیگر تا یک ماه دیگر آزاد کنیم.

در مجموع با این اتفاق ۱۳۴ نفر به همت این دوستان و خیرین آزاد خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم مالی سفیران آزادی طلا و جواهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

کد خبر 6097078

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • قیمت طلا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • قیمت سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده