Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:04:14 GMT

برداشتن سقف ارزی واردات زینک در یک قدمی اجرا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۰۶۳۹

برداشتن سقف ارزی واردات زینک در یک قدمی اجرا

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان ایران از مذاکره با مدیرکل دفتر سلولزی وزارت صمت برای برداشتن سقف ارزی واردات زینک در سال جاری خبر داد. - اخبار فرهنگی -

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، با اشاره به اعمال شرط سقف و سابقه در واردات گفت:‌ ما در واردات زینک دچار مشکل شده‌ایم به‌دنبال تعیین میانگین و سقف واردات برای تخصیص ارز جهت واردات‌، ما با مشکلاتی مواجه شده‌ایم‌؛ از همین رو در حال رایزنی با مدیرکل دفتر چاپ، سلوزی و نوشت‌افزار وزارت صمت هستیم تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  اکنون میانگین سقف واردات بر اساس سقف واردات دو سال 98 و 99 محاسبه می‌شود که هم درگیر کرونا بودیم و هم سفارشات چاپی حجم قابل توجهی کاهش داشت. ما با سقف واردات فعلی، با توجه به رونق دوباره فعالیت‌ها از جمله چاپ، به مشکل در تأمین زینک برخواهیم خورد. 

شجاع تصریح کرد:‌ در این زمینه با مدیرکل دفتر سلولزی‌، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت وارد رایزنی شدیم،‌ خانم ابروفراخ مدیرکل دفتر در نامه‌ای به اداره کل چاپ در این زمینه استعلام کرده‌اند و وزارت ارشاد نیز از واردات زینک حمایت کرده است،‌ البته هنوز از سوی دفتر سلولزی نتیجه مشخصی به درخواست ما داده نشده است،‌ اما امیدواریم سقف واردات برای زینک در سال جاری برداشته شود.

انتقاد فعالان چاپ از عدم اجرای معافیت مالیاتی خدمات چاپ و زینکافزایش 10 درصدی قیمت زینک در بازار/ اعمال شرط سقف و سابقه؛ مانعی برای واردات

وی ثبات قیمت‌ها در بازار زینک را نتیجه کاهش سفارشات چاپی دانست و گفت‌: با وجود اینکه واردات کالای جدید 15 درصد از واردات سال گذشته گران‌تر شده است،‌ به دلیل نبود تقاضا قیمت‌ها ثابت نگه داشته شدند.

 شجاع در ادامه به معافیت مالیاتی چاپخانه‌‌داران اشاره کرد و گفت: بدنبال برداشت سلیقه‌ای ماموران سازمان مالیاتی از معافیات مالیاتی چاپ ما با نمایندگان مجلس و مدیران وزارت ارشاد وارد گفت‌وگو شدیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که کلیه خدمات چاپ و زینک از معافیت مالیاتی بهره می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ مدیرکل دفتر واردات زینک سقف واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی
  • عارف غلامی در یک قدمی سهمیه اروپایی
  • رسول خطیبی در یک قدمی مدیرعاملی تیم لیگ برتری
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد