Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در کمیته مصرف بهینه انرژی برق که در راستای حفظ و پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال برگزار شد، افزود: برق ۱۳ واحد صنعتی بزرگ استان همدان از طریق شرکت برق منطقه‌ای باختر تامین می‌شود که با راه اندازی نیروگاه‌های کوچک، واحدهای صنعتی علاوه بر تامین برق خود، می توانند مازاد تولید را نیز به شرکت برق بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ استان باید به سمت خودکفایی در تولید برق حرکت کنند، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش میزان مصرف برق، یک واحد صنعتی در ملایر در مصرف برق همکاری نکرده است که ادامه این روند موجب قطعی برق آن خواهد شد.

پورمجاهد با بیان اینکه ادارات و دستگاه هایی که در تولید برق صرفه جویی کنند تشویق می‌شوند، تصریح کرد: دستگاه های پر مصرف اخطار کتبی می‌گیرند و ادامه روند مصرف مازاد برق موجب برخورد قاطع با آن ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد باید با مدیریت و مصرف بهینه برق حرکت کنیم چراکه این یک ماه سخت ترین شرایط است، خاطرنشان کرد: برای تامین برق شهری، میزان برق مصرفی صنایع مدیریت و در شرایط بحرانی برق گلخانه‌ها نیز زمانبندی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: همه مدیران دستگاه های استان برای تامین پایدار برق مشترکان خانگی همکاری و در این رابطه شرکت شهرک‌های صنعتی باید با واحدهای تولیدی برای ایجاد فیدر(مجموعه ای از وسایل که به نوعی تأمین کننده منبع تغذیه به شمار می روند) مکاتبه کنند.

وی تاکید کرد: پیک مصرف برق در استان همدان نزدیک است و اگر میزان مصرف از حالا مدیریت نشود تا ۲۰ روز آینده به مشکل خواهیم خورد.

پورمجاهد با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت برق و آب، نگاه ویژه‌ای به تولید داریم، افزود: امسال باید ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد کنیم و نرخ رشد را به ۷.۵ درصد برسانیم؛ کار سختی است که باید همه با هم برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم، کشاورزان، اصناف و مدیران همکاری خوبی در صرفه جویی در مصرف برق داشتند، گفت: مردم بدانند اگر یک لامپ اضافی را خاموش نکنند، روند تولید واحدهای صنعتی و اشتغال آینده فرزاندان آن ها به خطر می‌افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نورپردازی برج ها و ساختمان ها باید خاموش شود، افزود: ۱۳ واحد تولیدی بزرگ استان باید با شرکت برق باختر هماهنگ باشند و با مدیریت مصرف، همکاری خود را با برف این شرکت پیش ببرند.

برچسب‌ها ساخت نیروگاه انرژی برق شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت نیروگاه انرژی برق شهر همدان ساخت نیروگاه انرژی برق شهر همدان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور