Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افزایش کم سابقه دمای هوا در استان خراسان شمالی و جذابیت برکه های آب، شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با صدور اطلاعیه ای، هشدار داد: شنا و ماهیگیری در سدها و بندهای انحرافی این استان، مخاطره آمیز و ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بر اساس هشدار پایگاه اطلاع رسانی این شرکت از خانواده ها خواسته است تا مراقب فرزندان خویش در مراجعه به این سازهای آبی باشند و تاکید شده است که عدم رعایت حریم در نزدیک شدن به حاشیه مخازن سدها و بندها انحرافی، خطر جدی مرگ را به همراه دارد و عدم توجه به هشدارها در ورود به مکانها، عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی شمالی تصریح شده است که فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی ماهیگیران و شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است و افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا، ماهیگیری و قایق سواری  در این مکانها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را هم نمی کردند.

بر اساس این اطلاعیه،  لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، و وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها، باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.

در هشدار پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، اظهار شده است: سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریانهای زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید شناگران می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، جان خود را از دست می دهند.

در این گزارش همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران می شود.

براین اساس و در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان، علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و 11 بند انحرافی ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شنا ماهیگیری مخزن سدها مخازن بندها سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی اطلاع رسانی مخازن سدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود