Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخشنامه جدید به همه مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، ضوابط فروش بلیت به اتباع بیگانه را مشخص کرد.

این تصمیم که پس از جلسه کمیته بازرگانی سازمان هواپیمایی اتخاذ ‌ ابلاغ شد، بر فروش بلیت به اتباع خارجی بدون واسطه و مستقیم اشاره دارد.

در همین پیوند، «مقصود اسعدی سامانی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره محتوای این بخشنامه گفت: به دلیل مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی که از فروش دلاری بلیت هواپیما پیش‌بینی می‌شد، در بخشنامه‌ای که از دیروز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده ضوابط فروش بلیت به اتباع خارجی مشخص و به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این بخشنامه، فروش بلیت به اتباع بیگانه فقط از طریق «سایت شرکت هواپیمایی» یا در دفتر آن شرکت ونمایندگی‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود به طوری که همه فرآیندهای فروش در کنترل کامل آن شرکت باشد.

سامانی تصریح‌کرد: فروش بلیت به اتباع بیگانه از طریق چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش، آژانس‌ها و OTA ها ممنوع است و در صورت هر گونه تخلف و بروز مشکل، شرکت هواپیمایی موظف به پاسخگویی است.

به گزارش ایرنا، در هفته اخیر برخی شرکت‌های هواپیمایی به جای این‌که صندلی‌های خود را به مسافر ایرانی بفروشند به خارجی‌ها فروخته اند، ‌به‌طوری که از زمان اجرای طرح فروش دلاری، بخشی از صندلی‌ها و ظرفیت پرواز بعضی مسیرها از دسترس خارج شده و در اختیار اتباع غیر ایرانی قرار گرفته است. به چارترکننده‌ها نیز اعلام شده بود ۵۰ درصد ظرفیت خود را به اتباع غیر ایرانی‌ها بفروشند و به این صورت بخشی از ظرفیت را از دسترس خارج کردند.

این درحالی است که اسعدی سامانی پیش تر به ایرنا گفته بود که با اجرای این طرح قرار است بلیت هواپیما و صندلی‌ها بیشتر در اختیار ایرانی‌ها قرار گیرد، نه اینکه سهمی از شهروند ایرانی گرفته شده و برای اتباع غیر ایرانی کنار گذاشته شود.

برچسب‌ها حمل و نقل هوایی اتباع خارجی انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت هواپیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل هوایی اتباع خارجی انجمن شرکت های هواپیمایی حمل و نقل هوایی اتباع خارجی انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت هواپیما شرکت های هواپیمایی فروش بلیت به اتباع اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مستاجران افغانستانی

داود بیگی نژاد از راه اندازی سامانه یا کانال سوت زنی برای مشاوران املاک، برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی گفت: افراد می‌توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران دارد.

دیگر خبرها

  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار