Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:46:32 GMT

عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۷ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۱۴۰۷

عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۷ درصد رشد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۶ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۱۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۸۱ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۰ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۱۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۷۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۴ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۴۹ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۳۳ میلیون و ۹۲۵ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی بارگیری کالاهای نفتی و رشد پنج درصدی بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱، معادل ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۱۷ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۶ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۸۹ تن بوده است. همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۵۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۶ تن بوده که حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی، رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه و بارگیری انجام گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱، معادل ۶۲۲ هزار و ۵۲۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۵۵۵ هزار و ۳۳۴ TEU طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5526669

منبع: مهر

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای نفتی بارگیری کالاهای نفتی عملیات کانتینری بورس نهاده های دامی مصرف برق رستم قاسمی وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی اعزام حجاج بانک مرکزی ایران بانک مرکزی کاهش مصرف برق روسیه وزارت راه و شهرسازی بورس انرژی بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی تخلیه کالاهای نفتی درصدی در بخش تخلیه کالاهای غیرنفتی مدت مشابه سال تن بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات، گفت: ۶ استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، البرز، لرستان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ٣ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی؛ در استان البرز که با بارندگی در کل استان و آب گرفتگی در معابر اشتهارد مواجه هستیم، امدادرسانی با اعزام یک تیم امدادی جهت تخلیه آب منازل در حال انجام است. در استان ایلام نیز تخلیه آب ٣۵ خانوار متأثر از سیل در سطح شهر انجام شده است که با توجه به تهدیدات، تخلیه روستان تختان در این استان در اولویت قرار دارد. همچنین در استان چهارمحال و بختیاری بارندگی به صورت پراکنده و در کوه رنگ شدیدتر می‌باشد که آب گرفتگی سیاه چادر‌ها منجر به اعزام ۴ تیم عملیاتی به مناطق متأثر از حادثه شده است. امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق