Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین ضمن حضور در نشست ویژه دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی مقابله با قاچاق و سوءاستفاده از مواد مخدر و همچنین انتشار گزارش جهانی مواد مخدر در سال ۲۰۲۲، با ارائه سخنرانی، مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی از جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را برای نمایندگان کشورهای عضو تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان با اشاره به اینکه گزارش جهانی مواد مخدر سازمان ملل متحد ابزاری حیاتی برای شناسایی روندهای جدید مصرف و قاچاق مواد مخدر است، افزود: بر اساس این گزارش، هیچ پیشرفتی در منطقه ما (منطقه پیرامونی افغانستان) برای کنترل کشت و تولید مواد مخدر حاصل نشده است و افغانستان 86 درصد از تولید غیرقانونی تریاک در سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

 این دیپلمات کشورمان در ادامه با تشریح آمار و روند کشفیات مواد مخدر  و اقدامات ایجابی انجام شده در کشور، افزود: جمهوری اسلامی با کشف و توقیف بیش از 1100 تن انواع مختلف مواد مخدر بار دیگر رکوردی منحصر به فرد در زمینه کشف مواد مخدر غیرقانونی را به نام خود ثبت کرد.

وی همچنین عنوان داشت: جمهوری اسلامی اقدامات گسترده ای را در راستای پیشبرد راهبرد جامعه محور جهت کاهش تقاضای مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و زنان انجام داده است. 

غائبی  با انتقاد از عدم دریافت حمایت و همبستگی کافی بین المللی با ایران علیرغم انتفاع دنیا از اقدامات جمهوری اسلامی در قبال قاچاق بین المللی مواد مخدر، تاکید کرد: تداوم نقش فعال ایران و سایر کشورهای خط مقدم در مقابله با قاچاق غیرقانونی بین‌المللی موادمخدر مستلزم رفع موانعی مانند مهمی همچون رفع تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی، تقسیم بار مسئولیت مبارزه با مواد مخدر ، مشارکت معنادار جامعه بین‌المللی، و ارائه کافی پشتیبانی مالی و فناوری در زمینه این مسئولیت مشترک می باشد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد وین افغانستان جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد وین افغانستان سازمان ملل متحد وین افغانستان جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی بین المللی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!