Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@05:21:12 GMT

سفر هیئتی از اتحادیه عرب به لبنان

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۱۹۱۲

سفر هیئتی از اتحادیه عرب به لبنان

دولت موقت لبنان اعلام کرد که هیئتی از کشورهای اتحادیه عرب برای شرکت در نشست دو روزه که شامل دیدار با مقامات ارشد می‌شود، جمعه به لبنان سفر می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از رای الیوم، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان گفت که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب  نیز روز جمعه به همراه این هیئت وارد لبنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بو حبیب تصریح کرد که فهرست نهایی مقامات شرکت کننده هنوز تایید نشده است، اما شامل وزرای چندین کشور عربی است که با رئیس جمهور لبنان، نخست وزیر موقت و رئیس پارلمان دیدار خواهند کرد.

یک منبع دولتی لبنانی تایید کرد که ابوالغیط  شنبه با میشل عون، رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

پیشتر دبیرکل اتحادیه عرب در آخرین سفر خود به لبنان در ماه مارس اعلام کرده بود که نشست بعدی شورای اتحادیه در سطح وزیران در بیروت قبل از نشست سران در الجزایر در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس در گذشته سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در لبنان انجام داده‌اند، اما در چند سال گذشته به دلیل تقابل و مخالفت با حضور حزب‌الله در عرصه سیاسی لبنان، این سرمایه گذاری‌ها به حداقل رسیده است.

باید خاطرنشان کرد چندین کشور خلیج فارس سال گذشته سفرای خود را از لبنان به دلیل انتقاد یکی از وزیران لبنانی از عربستان و متحدانش در مورد جنگ در یمن خارج کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لبنان ، اتحادیه عرب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لبنان اتحادیه عرب اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور