Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان البرز، داریوش یوسفی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان، افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۵۹۲ مورد بازرسی از مراکز توزیع  و واحدهای عرضه انجام شده که در این میان یک هزار و ۲۵۹ گزارش تخلف ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر نوع تخلف گرانفروشی با حدود ۳۱ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و کم فروشی با ۱۸.۶ درصد بالاترین رقم تخلفات را به خود اختصاص داده اند.، اظهار داشت: در حوزه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی به خصوص آرد و نان است؛ که بارزترین تخلف ها در حوزه آرد و نان بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه کلیه گزارشات در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی ثبت شده، تصریح کرد: از نظر صنفی با حدود ۴۴ درصد بیشترین تخلف در صنف نانوایان گزارش و ثبت شده که به ترتیب میوه و تره بار، سوپرمارکت داران و مرغ و ماهی با حدود ۹.۵ و خواربار فروشان و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای با ۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مجموع تخلفات ثبت شده در سامانه به ارزش پنج  میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان بوده، از همراهی مجموعه اداره کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف قدردانی کرد و افزود: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و بازرسین در گشت‌های مشترک به صورت منظم و مستمرحضور دارند.

۲۱۲ جهادگر بسیجی با جهاد کشاورزی همکاری دارند

 سرهنگ علی ترکاشوند، رییس بسیج اصناف استان البرز نیز  در این نشست با بیان اینکه تعاملات خوبی بین مجموعه بسیج اصناف سپاه امام حسن مجتبی (ع)، جهاد کشاورزی، دادگستری، تعزیرات، صمت و نهادهای نظارتی استان حاکم است، افزود: هفت قرارگاه در سطح استان داریم که طی جلسات هفتگی در چهارچوب قرارگاه شهید امانی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) ثبت شده است و تاکنون ۱۲۶ جلسه برگزار شده که صورتجلسات و تصمیمات اخذ شده موجود است.

ترکاشوند افزود: تا کنون ۲۱۲ نفر تا امروز برای همکاری با جهاد کشاورزی سازماندهی، جذب و آموزش دیده اند و مشغول به کار هستند که برای ۱۳۸ نفر از بازرسین کارت صادر شده و به صورت عملیاتی کار می کنند.

رییس بسیج اصناف استان البرز با اشاره به اینکه ۶۷ نفر از بازرسین بسیج اصناف به سامانه سیمبا دسترسی دارند و از ابتدای سال تا کنون نزدیک به سه هزار گزارش مردمی رسیدگی شده است؛ در خصوص استقرار بازرسین بسیج در کارخانجات آرد و روغن تصریح کرد: از مجموع ۲۱۲ نفر بازرس بسیج اصناف مازاد بر ۱۳۸ نفر نیرو در کارخانجات آرد مستقر خواهند شد اما در کارخانجات روغن ناظر مقیم حضور دارد و استقرار نیروها در کارخانجات آرد هم به زودی عملیاتی خواهد شد.

در این نشست بر تشدید نظارت و کنترل قیمت کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات، واحدهای تولیدی و مقایسه آن با قیمت مصوب و نحوه نظارت بر کالاهای اساسی و برخورد با گرانفروشی، کم فروشی و سایر مصادیق تخلف تأکید شد.

برچسب‌ها گران فروشی کالاهای اساسی امنیت غذایی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گران فروشی کالاهای اساسی امنیت غذایی گران فروشی کالاهای اساسی امنیت غذایی کشاورزی استان البرز جهاد کشاورزی استان البرز بسیج اصناف ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد