Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:17:16 GMT

گرما در خراسان جنوبی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۲۵۷۳

گرما در خراسان جنوبی رکورد زد

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته طبس گرمترین شهر استان با بیشینه دمای ۴۷.۶ درجه بود که قبل از این در هفتم تیر سال ۱۳۶۹ بالاترین درجه گرما در این شهر ۴۷.۵ به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا روز قبل در هفت مرکز شهرستان و ۱۱ ایستگاه هواشناسی به ۴۰ درجه و بالاتر از آن رسید گفت: در ایستگاه‌ قاین با ۳۸ درجه و ایستگاه حاجی‌آباد زیرکوه با ۴۳ درجه سلسیوس رکورد جدیدی از گرما طی یک دهه اخیر به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از این سال ۱۳۹۴ در ایستگاه قاین بالاترین درجه هوا ۳۷.۶ درجه و در همین سال در حاجی‌آباد زیرکوه بالاترین درجه هوا ۴۰.۸ درجه  ثبت شده بود.

وی بیان کرد: فردا کاهش نسبی و موقتی دمای هوا را انتظار داریم اما از جمعه تا شنبه هفته آینده بر شدت گرمای هوا در منطقه افزوده خواهد شد.

نخعی افزود: به لحاظ شرایط جوی طی سه روز آینده با تقویت شیو فشاری در منطقه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: امروز و فردا در ساعات عصر تا شب در مرز شرقی و مناطق جنوبی استان احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان بود و تغییرات دما در بیرجند بین ۲۳ و ۳۹ درجه ثبت شد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا خراسان جنوبی طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا خراسان جنوبی طبس تغییرات آب و هوا خراسان جنوبی طبس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند

هوای شهرهای خراسان جنوبی دوباره بارانی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، جواد نخعی اظهار کرد: بر اساس نقشه ها، داده ها و تصاویر ماهواره ای از روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت تا سه شنبه در غالب نقاط جو نسبتاً ثابت و پایدار و افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر دوشنبه به تدریج افزایش ابر رخ می دهد و رگبار و رعد و برق قابل پیش بینی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از روز سه شنبه تا نج شنبه جو استان ناپایدار می شود و باد و گردوخاک و رگبار و رعد و برق نیمه شمالی استان را در بر می گیرد و در شهرهای سربیشه، درمیان و زیرکوه وقوع رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

کد خبر 750888

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد