Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان در ٣ سطح بیمه‌ای شامل ١٢، ١۴ و ١٨ درصد با پرداخت به ترتیب ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهرداد قریب روز چهارشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، افزود: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر بالغ بر ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در واقع، ١۵ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و همچنین جمعیت تحت تکفل این گروه‌ها از خدمات ١٨ گانه این سازمان استفاده می‌کنند. براساس اصل ٢٩ قانون اساسی نیز وظیفه دولت پوشش آحاد جامعه تحت بیمه‌های پایه است و این ظرفیت در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته و از تأکیدات مدیرعامل سازمان است.

قریب همچنین با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اضافه کرد: این طرح نیز که با هدف حمایت آحاد مردم از بیمه‌های اجتماعی طراحی شد؛ با هم‌فکری و تعامل برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان کشور را نیز تحت حمایت‌های سازمان قرار خواهد داد. این مهم در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه قرار گرفته و تنوع خدمات جامعه هدف باید بسط و توسعه داده شده و در این راستا اطلاع‌رسانی شود.

وی توضیح داد: باتوجه به تفاهم‌نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز دانشجویان هم می‌توانند در ٣ سطح بیمه‌ای ١٢ درصد، ١۴ و ١٨ درصد با پرداخت به ترتیب ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان تحت پوشش بیمه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گفته این مسئول، برای استفاده از خدمات مربوطه نیز، نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نبوده و تمامی خدمات مورد نیاز به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست اظهار داشت: دوران تحصیل دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در مقایسه با دیگر رشته‌های تحصیلی طولانی‌مدت بوده و این جوانان همزمان با تحصیل، خدمات‌رسانی می‌کنند.

عباس شیراوژن تصریح کرد: باتوجه به این شرایط، دوره جوانی این جمعیت در دوران تحصیل سپری شده و به منظور تکریم از این قشر، ارائه خدمات و ایجاد و ترسیم آینده‌ای روشن باید تحت حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند و اکنون این حمایت از طریق طرح بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: انتظار می‌رود، با تقویت نقش‌آفرینی دولت، هزینه دانشجویان در جامعه کاهش یافته و میزان دانشجویان بیمه‌شده در سراسر کشور نیز افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان تأمین اجتماعی کارگزاری های تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اجتماعی قرار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود