Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف گفت: سال گذشته در حوزه صلح و سازش ۲۳ هزار و ۱۰۵ فقره پرونده معادل ۳۴ درصد پرونده های وارده منجر به صلح شده و ۷ فقره از پرونده های قتل به سازش انجامیده است.

صمد خدابخشی روز چهارشنبه ۸ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی تاسیس شوراهای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش و بخشش در بین مراجعین است و پرونده بسیاری از مراجعین با ارجاع به شوراهای حل اختلاف به سازش منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچگونه محدودیتی برای طرح دعاوی در شورای حل اختلاف وجود ندارد و ظرفیت عظیم مردمی و ذینفعان در زمینه صلح و سازش سبب شده بسیاری از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف منجر به صلح شود.

معاون قضایی رئیس کل دادخستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: با توجه به سیاست های قوه قضاییه و اسناد بالادستی امور مربوط به میانجی گری و داوری به مرکز حل اختلاف واگذار شده است.

خدابخشی با اشاره به میزان پرونده های وارده به شعب شورای حل اختلاف استان اضافه کرد: سال گذشته  ۹۵ هزار و ۳۱۴ فقره پرونده به شعب وارد و ۹۵ هزار و ۱۱۰ فقره مختومه شده و همچنین در شعب اجرای احکام ۱۱ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده وارد و ۱۲ هزار و ۴۷۴ فقره مختومه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صلح و سازش ۲۳ هزار و ۱۰۵ فقره پرونده معادل ۳۴ درصد پرونده های وارده منجر به صلح شده و ۷ فقره از پرونده های قتل به سازش انجامیده است.

خدابخشی با بیان اینکه ۹۴ درصد ابلاغ های صادره در شورای حل اختلاف الکترونیکی ابلاغ شده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۴۸ فقره دادرسی بدون کاغذ انجام شده که این روش فواید زیادی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: ۷۴ موسسه داوری به ۸۲ داور زیرمجموعه کانون های داوری در سطح استان فعالیت دارند. به دنبال آزمون داوری و میانجیگری برکزار شده در سال قضایی گذشته ۸۲۸ پرونده در حال رسیدگی است، ۱۹ پرونده میانجیگری، اعطا شده و ۱۳ میانجی گر در حال دریافت آموزش های مربوطه هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شوراي حل اختلاف استان مرکزی شوراهای حل اختلاف پرونده های وارده فقره پرونده صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد

فرمانده انتظامی شهرستان خوی با اشاره به وقوع یک فقره قتل بر اثر اختلاف حساب گفت: قاتل فراری که یک جوان ۲۸ ساله را به قتل رسانده و متواری شده بود با اقدامات فنی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کیومرث پاکدل امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد در یکی از روستاهای خوی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس و بررسی صحنه قتل، مشخص شد که قاتل پس از به قتل رساندن جوان ۲۸ ساله به وسیله سلاح سرد از محل وقوع جرم متواری شده‌است.

فرمانده انتظامی شهرستان خوی گفت: با بررسی‌های پلیسی قاتل در همان لحظات اولیه دستگیر و در مواجهه با ادله به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

پاکدل علت قتل را اختلاف حساب قاتل با مقتول عنوان و تصریح کرد: شهروندان همواره باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند.

وی تأکید کرد: پلیس به طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان آماده بوده و انتظار می‌رود شهروندان عزیز نیز ضمن همکاری با پلیس، با اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 749519

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند