Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم از مسئولان جمع آوری و کنترل معتادان متجاهر است که در ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت برنامه هایی در دست اجرا داریم به گونه ای که در پذیرش درمان اجباری این گروه از معتادان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش سه برابری هستیم.

به گزارش ایران آنلاین، سردار محمد مسعود زاهدیان مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از پنج آسیب مهم و جدی کشور به شمار می رود، اظهار کرد: مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد که بی توجهی خانواده ها مهمترین عامل گرایش افراد به سمت استعمال مواد مخدر است، بنابراین افزایش دانش و آگاهی خانواده ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد جزو اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از مطالبات مهم مردم از مسئولان جمع آوری و کنترل معتادان متجاهر است که در ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت برنامه هایی در دست اجرا داریم به گونه ای که در پذیرش درمان اجباری این گروه از معتادان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش سه برابری هستیم.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر بخشی از جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی است که ماباید در برابر این تهاجم ابزارهای لازم را بکار بگیریم تا در برابر این جنگ مقاومت کنیم.
زاهدیان با بیان این که بالغ بر یک هزار تُن انواع مواد مخدر طی سال گذشته در کشور کشف شده است، افزود: این حجم از کشفیات سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین کاشف مواد مخدر در جهان باشد.
وی با بیان این که کشور ایران، جامعه جوانی است، گفت: علیرغم این امر تعداد معتادین جدید در کشور مهار و کنترل شده است، اما به دلیل حجم بالای ترانزیت مواد مخدر به داخل کشور و رسوب آن در ایران همواره خطر اعتیاد برای جامعه به ویژه جوانان ما وجود دارد لذا باید برنامه‌های پیشگیری افزایش پیدا کرده و خانواده‌ها کنترل شوند، تا میزان ابتلاء کاهش یابد.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه دسترسی به مواد مخدر در نقاط مختلف متفاوت است، گفت: به دلیل افزایش هزینه های مواد مخدر، ناخالصی هایی به مواد مخدر اضافه می شود که باعث آسیب مصرف کنندگان می شود.
زاهدیان در پایان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۲ شهید در راه مقابله با مواد مخدر در کشور تقدیم شده است که این امر نشان دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد ستاد مبارزه با مواد مخدر مخدر کشور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار