Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، منابع مصری خبر دادند که مقامات امنیتی ایران و مصر اخیرا در مذاکراتی وضعیت امنیتی منطقه و روابط دوجانبه و پرونده اخوان المسلمین را بررسی کرده‌اند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع بلندپایه مصری خبر داد که اخیرا تماس‌هایی در سطح امنیتی میان مقامات مصر و ایران برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، در این تماس‌ها طرف مصری با اشاره به خطر هرگونه اقدام از جانب ایران نسبت به شهروندان اسرائیلی در مصر در چارچوب نزاع امنیتی میان ایران و اسرائیل، تأکید شده که اقداماتی از این دست به توافق دو کشور درباره خودداری از تعرض به امنیت یکدیگر پایان می‌دهد.

این منابع افزوده‌اند که مقامات مصری به همتایان ایرانی خود گفته‌اند که مصر حاضر نیست امنیت خود را درگیر نزاع ایران و اسرائیل کند و در همین راستا تاکنون حاضر به پیوستن به هرگونه برنامه علیه ایران نشده است.

بر اساس این گزارش، هشدارهای مصر پس از طرح ادعاهای اسرائیل مطرح شده است. ایران پیش‌تر ادعاهای اسرائیل در این باره را مضحک خوانده بود.

این گزارش افزوده در مذاکرات اخیر ایران و مصر که در سطح امنیتی بوده بر موضع ثابت مصر درباره خودداری از هرگونه تنش علیه ایران تأکید شده است.

مصر همچنین ابراز آمادگی کرده که سطح روابط دو کشور را از حالت کنونی پایین‌تر نیاورد و در صورتی که ایران سیاستی متوازن در قبال شرکای مصر در شورای همکاری خلیج فارس پیش بگیرد سطح روابط را افزایش دهد.

با وجود این، منابع مصری تأکید کرده‌اند که قاهره با وجود مشکلات اقتصادی‌اش نمی‌خواهد به برگه‌ای در دست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس جهت فشار بر ایران تبدیل شود و حاکمیت مصر همواره می‌کوشد که در این منازعات حد وسط را نگه دارد.

همزمان این منابع مصری تأکید کرده‌اند که قاهره در ازای تضمین‌هایی که به تهران درباره خودداری از مواضع خصمانه داده، از ایران درخواست‌هایی درباره پرونده اخوان المسلمین داشته است.

بر اساس این گزارش، قاهره از دیدارهای برخی مقامات ایران با مقامات ارشد اخوان المسلمین ابراز نگرانی کرده و این نگرانی را دارد که پس از کاهش حمایت ترکیه از اخوان، ایران به حامی اصلی آنها تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اخوان المسلمین ایران و مصر ترکیه مشکلات اقتصادی امنیت اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور شخصاً در تلاش های گسترده برای دستیابی به توافق در مورد اسیران صهیونیست دربند مقاومت و آتش‌بس در نوار غزه شرکت داشته است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را در چهار یک راهبرد گسترده‌تر در داخل و خارج ضروری می‌داند.

آنها افزودند که بایدن می خواهد هر کاری که می تواند انجام دهد تا به توافقی دست یابد که معتقد است عملیات نظامی در رفح را متوقف خواهد کرد.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که کاخ سفید بر این باور است که آتش بس در نوار غزه، حملات نیروهای مسلح یمن را به کشتی ها در دریای سرخ متوقف می‌کند و این توافق ممکن است اسرائیل و حزب الله را از آستانه جنگ دور کند.

کد خبر 6094418

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است