Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@14:28:29 GMT

تخریب گونه‌های جنگلی حاصل یک اشتباه محاسباتی + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۶۹۳

تخریب گونه‌های جنگلی حاصل یک اشتباه محاسباتی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تصاویری از درختان قطع شده در جنگل بونده شهرستان محمودآباد منتشر و ادعا شده بود در حالیکه ورودی جنگل را بسته اند حجم زیادی از درختان نیز قطع شده است

فردی که این کلیپ را ضبط کرده و به نظر می رسد بومی همین منطقه است ادعا می کند این درختان جنگلی پیش چشم مسئولان توسط قاچاقچیان چوب بریده شده است

این فرد از این اقدام به عنوان غارت درختان و قاچاق چوب  یاد می کند و می گوید این درختان قطع شده را در روز روشن با خودرو از جنگل خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بررسی‌ها نشان می‌دهد درختانی که قطع شده اند از نوع صنوبر هستند که در دهه ۶۰ با کاربری زراعت چوب در منطقه کاشته شده بودند و با توجه به اینکه از سن بهره برداری هم عبور کرده بودند قطع شده است، اما آنچه در این ماجرا مغفول مانده بود اشتباه محاسباتی در قطع این درختان چند ۱۰ متری بود که با افتادن خود سبب خسارت به سایر گونه‌های جنگلی شده اند

سیدعباس حسینی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان‌های نور و محمودآباد می‌گوید: کارشناسان تشخیص داده اند که درختان صنوبر از چه زاویه‌ای قطع شود تا آسیب به درختان دیگر وارد نشود.

او می‌گوید: هر درختی که قطع می‌شود حتما تخریب هم به همراه خود دارد.

مشاهدات عینی نشان می‌دهد برداشت درختان صنوبر به تعداد زیادی از درختان جنگلی مانند اوجا، ون و بلوط و افرا خسارت وارد کرده است.
علیزاده فرماندار محمودآباد نیز که به جنگل بونده شهرستان آمده است بعد از بازدید از این منطقه از مسئولان اداره منابع طبیعی شهرستان خواست ادامه قطع درختان صنوبر باید با نظارت بیشتری باشد تا آسیب‌های دیگر به درختان دیگر منطقه وارد نشود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جنگل‌های بونده با ۸۰۰ هکتار مساحت در شهرستان محمودآباد و در محدوده روستایی به همین نام واقع شده است و رویشگاه انواع گونه‌های جنگلی مانند توسکا، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی، زبان گنجشک، و گونه کمیاب درخت آزاد و برخی گونه‌های گیاهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع درختان جنگلی جنگل بونده قاچاق چوب قطع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی