Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات کوبا روز چهارشنبه گفتند که در هفته‌های اخیر بیش از ۱۲ قایق تندرو آمریکایی را رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت کشور کوبا در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که  در دو مورد درگیری با قایق‌های متجاوز آمریکایی، دو حادثه تیراندازی رخ داد و دستکم یک نفر کشته  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور کوبا اعلام کرد که مقامات آمریکایی مظنون تیراندازی به یک افسر گارد ساحلی کوبا را تحویل داده اند.

این وزارتخانه گفت که واحدهای گارد ساحلی این کشور ۱۲ قایق تندروی ایالات متحده را که در سال جاری وارد آب‌های کوبا شده بودند، با ۲۳ خدمه رهگیری کردند.

وزارت کشور کوبا گفت: «اخیراً شرایط خشونت و تجاوز بیشتری با استفاده از سلاح گرم علیه واحدهای گارد ساحلی کوبا رخ داده است. در یک حادثه، ماموران یک قایق تندرو داکوتا با شماره ثبت فلوریدا را در سه مایل دریایی شمال «باهیاهوندا» در سواحل غرب هاوانا رهگیری کردند.»

 این وزارتخانه گفت که نظامیان کوبا به تیراندازی پاسخ دادند و یکی از سرنشینان قایق تندروی آمریکا کشته و آن قایق توقیف شد . در مورد دیگری درگیری خدمه قایق تدروی آمریکا در نزدیک استان «ویلا کلارا» با یک سلاح خودکار از فاصله نزدیک به سوی نیروهای کوبایی تیراندازی کردند که طی این درگیری یک افسر کوبایی مجروح شد.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ناآرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی  چندی قبل در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند. ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده که البته در تلاش بریا تغییر نظام  در این کشور با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/م                           

منبع: فارس

کلیدواژه: رهگیری آمریکا گارد ساحلی کوبا قایق تندرو گارد ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، در پی تیراندازی در ایالت کارولینای شمالی، چهار افسر پلیس آمریکا کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پلیس ایالت کارولینای شمالی تاکید کرد که فرد مظنون به تیراندازی نیز با شلیک گلوله تیم دوم افسران کشته شد و ۴ افسر دیگر زخمی شدند.

درگیری سه ساعته پس از خروج فرد مسلح ازخانه و تیراندازی ماموران و کشته شدن او به پایان رسید.

پلیس در ادامه عملیات او را شناسایی کرد و نام وی را با عنوان «تری کلارک هیوز جونیور» (۳۹ ساله) اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه