Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری ترکیه امروز (چهارشنبه) از فنلاند و سوئد درخواست کرد که ۳۳ مظنون به «تروریسم» را تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، ترکیه پس از موافقت با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، از این دو کشور خواست تا ۳۳ مظنون به «تروریسم» را تحویل دهند.

«بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که آنکارا رسما از فنلاند و سوئد درخواست استرداد ۳۳ نفر از اعضای «پ‌ک‌ک» و «فتح الله گولن» را خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست یک روز پس از امضای توافق سه جانبه ترکیه، فنلاند و سوئد برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو صورت گرفته است.

ترکیه، سوئد و فنلاند سه‌شنبه شب تفاهم‌نامه مربوط به عضویت استکهلم و هلسینکی در ناتو را امضا کردند.

همزمان، رئیس‌جمهور فنلاند گفته که ترکیه مخالفت خود با پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو را کنار گذاشته است.

سوئد و فنلاند در ۱۸ مه رسماً برای پیوستن به ناتو درخواست دادند اما ترکیه به عنوان یکی از اعضای قدیمی ناتو، تا قبل از امضای این تفاهنامه درخواست عضویت آنها را رد می‌کرد و می‌گفت که سوئد و فنلاند از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آشکارا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تروريسم فنلاند سوئد فنلاند و سوئد سوئد و فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رامین رضاییان حساب ویژه‌ای روی نفوذهای خود از سمت راست زمین در دیدار مقابل پرسپولیس داشت تا سپاهان را به گل برساند و مثل بازی رفت به برتری برسند، اما نمایش درخشان عبدالکریم حسن در جناح چپ خط دفاعی قرمزها مانع از نفوذ مدافع کناری طلایی پوشان شد.

شاید فقط یک بازیکن را بتوان در بین پرسپولیسی‌ها شاخص‌تر از بقیه دانست که عملکردش مقابل سپاهان کاملا به چشم آمد و بازی او جلب توجه زیادی کرد و حتی شاید اشاره داشت که او بهترین نمایش خود پس از پیوستن به قرمزها را در این بازی به اجرا گذاشت.

عبدالکریم حسن با عملکرد مطمئن و فوق‌العاده در سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان که در سمت مقابل یکی از نقاط قوت سپاهان به‌شمار می‌رفت، کاری کرد تا بازیکنانی مثل رامین رضاییان نتوانند به خواسته خود برسند و راه نفوذ از آن سمت را بست.

مدافع چپ قطری پرسپولیس روی توپ‌های بلند و دفع توپ نیز عالی کار کرد و با اینکه تصور می‌شد سخت‌ترین بازی خود را پس از پیوستن به پرسپولیس داشته باشد، اما ستاره قرمزها مقابل سپاهان بود.

دیگر خبرها

  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد