Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در آیین کلنگ زنی این گلخانه که عصر چهارشنبه با حضور سیدمجتبی خیام‌نکوئی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان‌تحقیقات، ترویج‌ و آموزش کشاورزی، علی‌خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شاهرود برگزار شد، ابراز کرد: این گلخانه چهار هکتاری در قالب یک طرح مشارکتی ۱۰ ساله با یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دزیانیان با بیان اینکه مجوز تأسیس گلخانه اردیبهشت امسال صادر شده است، افزود: این گلخانه با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در شاهرود راه اندازی می‌شود تا با توجه به مشکل تأمین آب و تأکید بر توسعه کشاورزی در شرایط گلخانه‌ای، الگویی برای منطقه باشد.

وی یکی از فعالیت‌های اصلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی را انتقال دانش نوین به بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با زیرساخت‌هایی که از پیش فراهم شده است امروز دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهرود نیز در این مرکز کار خود را آغاز کرد تا بستری برای فعالیت صاحبان ایده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان بخش کشاورزی باشد.

امضای تفاهم نامه و افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نیز شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود از دیگر برنامه های امروز مسوولان در این شهرستان بود.

برچسب‌ها کلنگ زنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شاهرود تولید داخلی گلخانه دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلنگ زنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شاهرود کلنگ زنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شاهرود تولید داخلی گلخانه دانش بنیان ها دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد