Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:31:02 GMT

۶۰ دو قلو در سال گذشته در جهرم متولد شدند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۴۵۵۷

۶۰ دو قلو در سال گذشته در جهرم متولد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، 3 هزار و ۱۹۹ زایمان در بیمارستان‌های استاد مطهری جهرم و خاتم الانبیاء خفر انجام شده است که هزار و ۶۳۶ مورد آن طبیعی و هزار و ۵۶۳ مورد آن سزارین بوده است. 

وی افزود: از زایمان‌های صورت گرفته در سال گذشته تعداد ۶۰ دو قلو به دنیا آمده که همگی از طریق زایمان سزارین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بمانا بیان کرد: در دو ماه نخست امسال هم ۵۰۰ زایمان در بیمارستان مطهری جهرم و خاتم الانبیاء خفر انجام شده که ۲۳۵ مورد آن طبیعی و ۲۶۵ مورد آن سزارین بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه زایمان طبیعی برای سلامت مادر و نوزاد مفید و در اولویت قرار دارد، اما زایمان سزارین نیز برای مادران باردار پر خطری که امکان زایمان طبیعی برای آنها وجود ندارد انجام می شود. 

وی افزود: از شهرستان‌های اطراف، مادران باردار پر خطر به دلیل وجود امکانات درمانی بیشتر به بلوک زایمانی فاطمه الزهرا (س) بیمارستان مطهری جهرم مراجعه می‌کنند. 

بمانا با اشاره به واحدهای تک نفره زایمان طبیعی (LDR) در بلوک  زایمانی بیمارستان استاد مطهری جهرم گفت: مراحل زایمان طبیعی در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود و با ایجاد شرایط لازم در حفظ حریم خصوصی مادران این امکان را فراهم می سازد که همراه و همسر بتواند در هنگام زایمان بر بالین مادر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به خدماتی که به مادران باردار در مراکز بهداشتی و درمانی جهرم ارایٔه می‌شود گفت: مراقبت‌های دوران بارداری حین و پس از زایمان، فعالیت در مراکز ارایٔه خدمت به خانم های نابارور، برگزاری کلاس‌های زایمان فیزیولوژیک، پیگیری مادران پر خطر در جهت به حداقل رساندن خطرات این دوران، آموزش ورزش های مناسب جهت زایمان ایمن و... از خدماتی است توسط ماماها دانشگاه به مادران باردار ارایٔه می شود.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: زایمان طبیعی شهر جهرم بارداری پرخطر مادران باردار زایمان طبیعی مطهری جهرم ن سزارین مورد ا ن ن طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روزها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد کد خبر 848762 منبع: ایسنا برچسب‌ها سرطان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام