Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:47:43 GMT

رویکرد دولت مردمی در حوزه زنان تحول‌گرا است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۴۶۶۵

رویکرد دولت مردمی در حوزه زنان تحول‌گرا است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر زینب اختری روز چهارشنبه در دوره بصیرت افزایی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور به میزبانی استانداری خراسان رضوی، افزود: با توجه به این که نگاهمان به زنان نگاه فرابخشی است، باید رویکردمان در دفتر امور بانوان و خانواده تحولگرا باشد، لذا لازم بود تا سند تحول دولت مردمی تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با تشریح سند تحول دولت مردمی در حوزه زنان اظهار داشت: در چرخش‌های تحول‌آفرین این سند، "زن و مرد مکمل" جایگزین زن و مرد جایگزین، "زن پشتیبان و پیشران جامعه" جایگزین زن حمایت پذیر و "برجسته‌سازی حقوق واقعی بانوان و همراه‌سازی جامعه" جایگزین تمرکز صرف بر مسائل برجسته حوزه بانوان شده است.

اختری بیان کرد: همچنین "اقتضاگرایی متناسب با زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان" جایگزین یکسان‌نگری حوزه بانوان و "واحد خانواده در طراحی نظامات آموزشی، فرهنگی، ‌اجتماعی و اقتصادی" جایگزین محوریت واحد فرد شده است.

مشاور وزیر کشور گفت: از جمله موضوعات کلان کشور با قابلیت پیشرانی بانوان می توان به فضای مجازی، زیست عفیفانه، اثرگذاری بر نسل آینده، افزایش کیفیت و کمیت محصولات، گردشگری، محیط‌زیست، سبک زندگی و نیز فرهنگ عمومی اشاره کرد.

اختری افزود: آسیب‌های اجتماعی بانوان، ازدواج آسان، اشتغال بانوان، بانوان سالمند، عفاف و حجاب، ورزش و تفریحات سالم، تحکیم خانواده و کاهش طلاق و تعلیم و تربیت نیز از جمله مسائل اولویت‌دار بانوان در موضوعات کلان کشور به شمار می‌روند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در ادامه گفت: طبق چشمنداز  تعیین شده دفتر امور بانوان وزارت کشور در سال ۱۴۱۴، نهادی پیشرو، الگو، بالنده، بانشاط، به روز و دانش‌بنیان، تسهیل‌گر، میان‌دار، بسترساز و گفتمان‌ساز در تعالی اجتماعی بانوان در سطح کشور و سایر کشورهای اسلامی خواهد بود.

اختری با بیان اینکه رسالت این دفتر بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان و خانواده از طریق تسهیل کنش اجتماعی بانوان است، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عرصه بانوان و دختران، آموزش و انتقال دانش‌های روزآمد و برتر، بالندگی کنش اجتماعی بانوان و دختران از جمله مأموریت‌ها و وظایف کلی دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور به شمار می رود.

وی بیان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور نقش میان‌داری نهادهای سیاست‌گذار، تسهیل‌گر، تنظیم‌گر و نهادهای ارائه‌دهنده خدمت را بر عهده دارد.

مشاور وزیر کشور تولید دانش و بینش در حوزه بانوان و خانواده را نخستین برنامه این دفتر در سال جاری عنوان کرد و افزود: طراحی و ترویج الگوی سوم زن مسلمان ایرانی و خانواده مطلوب ، توان‌افزایی حلقه‌های میانی و فعالان اجتماعی پیشران حوزه بانوان و خانواده و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، حمایت از نقش آفرینی حلقه‌های میانی و فعالان اجتماعی پیشران در عرصه های مزیت دار ، حمایت از اجرای الگوهای عملیاتی در حوزه بانوان و خانواده، هدایت و راهبری و جهت‌دهی دفاتر امور بانوان و خانواده، توانمندسازی و اعتباربخشی به جایگاه مدیریتی بانوان و خانواده و نقش‌آفرینی موثر در اصلاح سیاست‌ها و قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین از دیگر برنامه ها در این راستا است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: در این راستا هفت کارگروه به نامهلی تحکیم خانواده، زیست عفیفانه، کسب و کار پایدار، حقوق و مسوولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط اجتماعی، گفتمان‌سازی الگوی سوم تشکیل شده است.

نشست سه روزه  بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور  امروز به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

برچسب‌ها مشهد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی حقوق زنان دولت بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی مشهد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی حقوق زنان دولت بانوان امور بانوان و خانواده وزارت کشور کل امور بانوان و خانواده دفتر امور بانوان اجتماعی بانوان حوزه بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟