Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی از تشکیل بازرسی در کشور در استان برای شناسایی ساختمان های بلند و ناایمن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران به برخی برنامه‌های مهم سازمان اشاره و گفت: خرید و احداث مجتمع تفریحی گردشگری ورزشی برای اعضای سازمان در ارومیه، حضور مشاور حقوقی در سازمان، جلسات هم اندیشی با مجریان ذیصلاح، آزمایشگاه ها و شرکت‌های حقوقی، امتیازات خاص در سیستم ارجاع نظارت برای شاغلین تمام وقت در حرفه برای اولین بار در کشور، بازدید از دفاتر نمایندگی‌ شهرستان ها توسط اعضای هیات مدیره، قرعه کشی تسهیلات که در سال گذشته به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، افزایش تعرفه خدمات مهندسی برای بار دوم از ابتدای سال، تصویب تشکیل تعاونی مسکن برای اعضای سازمان، تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل راه و شهرسازی و آزمایشگاه مادر تخصصی مکانیک خاک، دیدار نمایندگان هیات مدیره با خانواده اعضای متوفی، پیشکسوتان و تصویب تعرفه مهندسی ترافیک و شهرسازی از مهم‌ترین اقدامات دور نهم هیات مدیره سازمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی برای اولین بار در کشور اقدام به تشکیل تیم‌های بازرسی از کارشناسان نظارت مضاعف در سطح استان جهت شناسایی ساختمان های بلند و ناایمن و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در این راستا نموده و گزارشات لازم از ۸۰ پروژه بازدید شده، جهت اقدامات مقتضی، توقف عملیات تا اصلاح نواقصات به شهرداری و سایر مراجع مراجع صدور پروانه ساختمانی، عوامل اجرایی و نظارتی ساختمان ارسال می نماید.

مرادزاده در خصوص پروژه های مشارکتی علیرغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد از سوی اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری ها و ناظران پروژه ها، متاسفانه اقدام موثر و کاملی در خصوص کنترل نقشه، ثبت و کنترل صلاحیت و ظرفیت طراحان و ناظران پروژه، معرفی سازنده ذیصلاح و صدور نقشه ها از سازمان و همچنین کنترل نظارت صورت نپذیرفته و عملیات ساختمانی پروژه های مذکور بدون کنترل های لازم ادامه می یابد.

زمین‌های قولنامه ای دارای بیشترین حجم از تخلفات

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها الزامیست و توجه به آن منجر به ساخت و ساز بدون ایراد و مطمئن می‌شود با این حال متاسفانه بیشترین حجم از تخلف در زمین‌های قولنامه ای که پرونده‌های خود را بدون ارسال و تایید ناظرین سازمان اجرایی می‌کنند.

مرادزاده اظهار نمود تعرفه خدمات مهندس واقعی نیست و با تاکید بر اینکه مجری ذیصلاح حذف شدنی نیست، تاکید کرد: ساختمان سازی باید به افراد متخصص در این حوزه محول گردد.

وی افزود: متاسفانه شهرداری تا زمانی که ماده صد را به عنوان یک منبع درآمدی لحاظ کند، ساخت و سازهای غیر مجاز همچنان وجود خواهد داشت و امیدواریم اگر قرار است این ماده صد همچنان باقی بماند باید جریمه آنچنان افزایش یابد که تخلف سازنده سود و صرفه اقتصادی نداشته باشد.

مرادزاده به همکاری موجود بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به لینک شدن سامانه های شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی ساختمان، روند بررسی پرونده ها الکترونیکی شده، که ضمن قدردانی از شهردار محترم ارومیه به زودی شاهد ارسال گزارشات خلافی مهندسان از طریق این سامانه خواهیم بود.

رئیس سازمان همچنین از اجرای سامانه نظام جامع الکترونیک در سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا تمامی خدمات سازمان نظام مهندسی از طریق سامانه ارائه میگردد.

در خاتمه مرادزاده با اعلام بر اینکه اکثر مساکن مهر استان نسبت به اخذ پایان کار اقدامی انجام نداده اند، اضافه کرد: نمی توان هیچ‌ گونه نظری در رابطه با ایمنی این ساختمان ها داشت و در این راستا نیز نیاز به بررسی های بیشتر می باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز نظارت بازرسی سازمان نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی ساخت و ساز غیرمجاز ساختمان ناایمن سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس