Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین مرادزاده بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قانون نظام مهندسی جوابگوی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح و مصوبه جدید از سوی مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: مسئول کنترل ساخت و سازها شهرداری‌ها هستند و نظام مهندسی صرفاً بازوی اجرای است.

وی با بیان اینکه از٢٠ هزار عضو ٩ هزار نفر دارای پروانه هستند، افزود: برخی‌ها به دنبال حذف مجریان ذیصلاح هستند که غیراصولی و غیرکارشناسی است، مالکین در راستای رعایت مقررات ملی همکاری لازم با نظام مهندسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادزاده با اشاره تشکیل یک تیم بازرسی تصریح کرد: ساخت و ساز غیرمجاز دغدغه اصلی مجموعه است، تیم بازرسی تا این لحظه بیش ٨٠ ساختمان را شناسایی کرده که به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی عنوان کرد: متأسفانه تا زمانیکه شهرداری‌ها به ماده ۱۰۰ را به عنوان منبع درآمد نگاه کنند، مشکل ساخت و ساز غیرمجاز حل نخواهد شد، باید جرایم ماده ۱۰۰ را چند برابر کنند تا به صرف مالک نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مشخصات و نحوه اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری و بنیاد مسکن به نظام مهندسی ساختمان ارجاع نشده است و اگر مجریان ذیصلاح آنها را تأیید نکنند در آینده دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهیم شد.

مرادزاده در ادامه گزارشی از اقدامات دورت نهم ارائه کرد و گفت: خرید زمین برای احداث مجتمع تفریحی، اجرای نمودن سامانه جامع ارجاع، انعقاد تفاهم نامه با بانک تجارت، ارائه مشاوره حقوقی رایگان برای اعضا، جلسات هم اندیشی، بازدید مستمر از دفاتر نمایندگی، اعطای بیش از ۵٠ میلیارد تومان تسهیلات به اعضا، افزایش تعرفه‌های خدمات نظام مهندسی و غیره از جمله فعالیت‌های این دوره تاکنون است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساحتمان آذربایجان غربی با انتقاد از عدم بیمه مهندسین بیان کرد: تصویب رشته مهندسی ترافیک در هیئت ۴ نفره استان از دیگر اقدام مناسب این دوره است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های مساکن مهر هنوز پروانه بهره برداری و پایان کار نگرفته‌اند، گفت: برخی از مالکین اجازه ورود ناظرین و بازرسین را به ساختمان‌های خود نمی‌دهند.

قادر احمدی، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بیش از ۹۰ درصد نقشه‌های مساکن مهر، منطبق با مقررات ملی ساختمان نیست.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ درصد اراضی شهرها قولنامه‌ای هستند، اظهار کرد: ۹۰ درصد ساخت و سازهای ما به لحاظ سازه‌ای مشکلی ندارند، بیشترین تخلفات در سازه‌های الحاقی است.

کد خبر 5527004

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی ساختمان ساخت و ساز بوشهر مشهد خراسان رضوی کرمانشاه شیراز ایلام مواد مخدر بیرجند ویروس کرونا سنندج اردبیل قوه قضاییه گرد و غبار شهدای هفتم تیر نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز