Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:58:45 GMT

لزوم دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی گیلان

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۵۶۵۲

لزوم دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی، دارای اهمیت است و در این زمینه، حمایت های لازم صورت می گیرد و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

اسدالله عباسی طرح توسعه یک شرکت صنعتی در لنگرود را افتتاح و از روند افزایش ظرفیت تولید آن بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: این واحد تولیدی در کنار فرآوری چای و بسته بندی آن، موجب فراهم شدن زنجیره ارزش برگ سبز چای شده و با خرید بالاتر از نرخ مصوب، زمینه جلب رضایت مندی کشاورزان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقای کیفیت تولید را مهم خواند و با اشاره به شعار سال جاری افزود: برای توسعه تولیدات دانش بنیان، در قالب ارائه تسهیلات کم بهره و سرمایه در گردش، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

عباسی در جریان بازدید از طرح توسعه این شرکت صنعتی، در گفت وگو با چایکاران، در جریان فعالیت های کشاورزی آنان قرار گرفت و شنوای درخواست هایشان بود.

وی همچنین در مراسم افتتاح طرح توسعه یک واحد ماشین سازی و کلنگ زنی و شروع پروژه طرح توسعه واحد دیگری از این مجموعه ماشین سازی در لاهیجان حاضر شد و اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه ضروری است.

استاندار گیلان گفت: دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی، دارای اهمیت است و در این زمینه، حمایت های لازم صورت می گیرد و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری تاکیدات خود به مدیران برای بازدید از واحدهای تولیدی و اتخاذ تصمیم برای رفع مشکلات آنها در همان محل افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» همه برای تحقق این شعار وظیفه داریم.

عباسی، تجاری سازی و بازاریابی علمی را نیز در رونق کسب و کار مهم دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش بنیان واحدهای تولیدی دانش بنیان طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان