Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، قاسم عزیززاده‌گرجی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی و تخصصی بانک‌های این شهرستان گفت: با توجه به اهمیت حوزه پولی و بانکی در اقتصاد برگزاری این جلسات می‌تواند نقش پر رنگی در گام رو به جلو در اشتغالزایی و تولید باشد، بهترین مشاوران در رشد اقتصادی شهرستان روسای بانک‌ها می‌توانند باشند

وی با بیان اینکه بانک در همه عرصه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند، اظهار کرد: هم‌افزایی و هم‌پوشانی موجود بین ادارات و بانک‌های شهرستان می‌تواند شهرستان را رو به جلو سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بابل بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان در جهت اشتغالزایی و تولید شهرستان،تسهیل و روان‌سازی ارائه خدمات به مردم نیاز به حضور جدی همه روسای بانک‌ها و مدیران ادارات دارد.

گلایه روسای بانک‌ها

خوشحال می‌شویم در خدمت تولید باشیم 

پوراکبر رئیس حوزه بانک ملی شهرستان نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان اظهار کرد: خوشحال می‌شویم در خدمت تولید باشیم،به شرطی که تولیدکننده واقعی باشد، اگر نامه‌ای زده می‌شود بر حسب دلسوزی است و قصد ممانعت در تولید و اشتغال نداریم.

وی با بیان اینکه نیازمند تشکیل کارگروه حقیقت‌یاب در شهرستان هستیم، افزود: کارگاه‌های تولیدی با فشار و به اصرار خیلی‌ها  از ما وام گرفتند  و دستگاهی خریداری کردند و بلافاصله بعد از دریافت وام کارگاه را برای فروش گذاشتند.

دغدغه بانک‌ها وصول مطالبات است

مدیر اعتبارات بانک ملی بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: دغدغه بانک‌های شهرستان در وصول مطالبات است، این تولیدکننده نماها هستند که مشکل‌ساز می‌شوند، به بخشنامه جدید وزارت نیرو گله‌مندیم، نمی‌شود مشتری در داخل بانک باشد و بخواهیم راس ساعت بانک را تعطیل کنیم،کسبه‌ها تازه بعد از ساعت یک به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.

بانک‌ها از اول محکوم هستند

اصغرزاده مدیر امور شعب بانک کشاورزی بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار داشت: ما بانکی‌ها از اول محکوم هستیم،نزدیک به ۷۰ شرکت تولیدی و خدماتی از تسهیلات کلان ما در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، خودمان را جدا از دولت نمی‌دانیم، در وام‌های مددجویی ۱۰۰ درصد پرداختی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دسته‌ای با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و به هر نحوی مطالبات را پرداخت می‌کنند، دسته‌ای نمی‌خواهند مطالبات را پرداخت کنند و دسته دیگری هم هستند که از طریق سیاسیون فشار میارن برای فرار از پرداخت مطالبات.

اصغرزاده با بیان اینکه ما مجری حفظ پول بیت‌المال هستیم، خاطرنشان کرد: در اتفاقات‌های مختلف نظیر سیل و زلزله و کرونا و آلودگی و ... ما ایستاده‌ایم و خدمات می‌دهیم ولی همواره محکوم هستیم.

نماینده بانک مسکن بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان گفت: ما به دنبال پرداخت تسهیلات تکلیفی هستیم ولی ادارات با ما هماهنگی نمی‌کنند و برای پرداخت این وام‌ها که سهمیه شهرستان است به دنبال افراد برای پرداخت کردن وام تکلیفی بگردیم.

رئیس بانک توسعه و تعاون شهرستان بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان گفت: خیلی از مراجعه‌کننده‌ها تولیدکننده نیستند و دلال هستند در نقش تولیدکننده؛ ستاد رفع منابع تولید نیز معظلی شد برای بانک‌ها،به هر مراجعه کننده نامه می‌دهند، تا زمانی که در توان ما هست همکاری می‌کنیم اما نیاز به مدیریت منابع است.

از دل تسهیلات خرد یک تولیدکننده متولد می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان بعد از شنیدن گلایه‌های بعضی از مدیران بانک‌های شهرستان اظهار کرد: مجموعه بانک‌ها دلسوزتر از سایر ادارات هستند،با مردم بیشتر سر و کار دارید، در تسهیلات وام‌های خرد یک راهی باز کنید و گره از مشکلات مردم باز کنید در بعضی مواقع از دل تسهیلات خرد یک تولیدکننده به‌وجود می‌آید.

بانک‌ها حلقه گمشده در موفقیت واحد‌های تولیدی 

عزیززاده‌گرجی در پایان با بیان اینکه بانک‌ها در تولید و اشتغالزایی موفقیت این بنگاه‌ها حلقه مفقوده موفقیت هستند، گفت: در بند تبصره ۱۸ تسریع صورت گیرد، بخش تولید شدیداً نیاز به همیاری بانک‌ها دارد،ما از تشکیل کارگروهی برای راستی‌آزمایی استقبال می‌کنیم.

در پایان این جلسه رئیس بانک ملی شهرستان به عنوان دبیر این جلسه معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ویژه بابل رفع موانع تولید دلالی وام وصول مطالبات تولیدکننده نماها بانک های شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن