Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخچه و کاربردهای شیر الاغ خواص شیر الاغ برای سلامتی خواص شیر الاغ برای پوست ضد پیری آنتی اکسیدان و غنی از مواد مغذی مرطوب کننده و نرم کننده آیا استفاده از شیر الاغ توصیه می شود؟ خوردن شیر الاغ چه حکمی دارد؟

 به گزارش اقتصاد آنلاین، شیر الاغ به عنوان یک “غذای دارویی” در نظر گرفته می شود، زیرا دارای اثرات قابل توجهی برای سلامتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان داده است که شیر الاغ می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، گردش خون را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. حتی ممکن است علائم دیابت نوع دوم را نیز کاهش دهد. در این مقاله خواص شیر الاغ را بررسی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه و کاربردهای شیر الاغ

شیر الاغ سابقه طولانی در مصارف دارویی و آرایشی دارد. بنا بر گزارش ها، بقراط از آن به عنوان درمانی برای آرتریت، سرفه و زخم ها استفاده می کرد. گفته می شود که کلئوپاترا (ملکه زیبا و قوی مصر باستان) پوست نرم و صاف خود را با حمام شیر الاغ حفظ کرده است.

شیر الاغ دارای خواص ضد میکروبی است و به عنوان یک درمان طب عامیانه برای عفونت ها، از جمله سیاه سرفه و همچنین ویروس ها در بخش هایی از آفریقا و هند استفاده می شود.

در مقایسه با شیر سایر حیوانات مانند گاو، بز، گوسفند، گاومیش و شتر، شیر الاغ شباهت زیادی به شیر انسان دارد. یافتن شیر الاغ تا حدودی سخت است و به عنوان یک ماده تخصصی در نظر گرفته می شود.

خواص شیر الاغ برای سلامتی

شیر الاغ دارای خواصی است که آن را به یک مکمل با کیفیت برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند. شیر الاغ نمی تواند جایگزین داروهای تجویز شده شود، اما ممکن است علائم خاصی مانند التهاب یا قند خون را کاهش دهد.

آلرژی کم: یکی از فواید شیر الاغ شباهت آن به شیر انسان است. شیر الاغ نسبت به شیر گاو کمتر حساسیت ایجاد می کند.

ضد میکروب: شیر الاغ ماندگاری بیشتری دارد. دانشمندان بر این باورند که محتوای پروتئین شیر الاغ به آن اثرات ضد میکروبی می دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که می تواند به کاهش بیماری های معده ناشی از ویروس ها و باکتری ها کمک کند.

شیر الاغ همچنین ممکن است به رشد باکتری های مفید روده کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: شیر الاغ حاوی پروتئین هایی است که می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. شیر الاغ سلول‌ های پاسخ ایمنی قدرتمند به نام ماکروفاژها، سلول‌ های کشنده طبیعی و سلول‌ های T سیتوتوکسیک را تحریک می کند.

این سلول ها می توانند واکنش های التهابی بدن شما را کاهش دهند.

باعث آزاد شدن اکسید نیتریک می شود: اکسید نیتریک می تواند رگ های خونی شما را باز کند تا گردش خون را بهبود بخشد و از ایجاد پلاک در شریان ها جلوگیری می کند.

طبق گفته محققان، شیر الاغ می تواند عملکرد کلی سیستم ایمنی را در میان افراد مسن بهبود بخشد.

ضد دیابت: برخی از محققان بر این باورند که شیر الاغ ممکن است به درمان دیابت نوع دوم کمک کند. شیر الاغ دارای پروتئین بالایی است. بنابراین ممکن است متابولیسم گلوکز و مقاومت به انسولین را بهبود بخشد.

هنوز هیچ تحقیق پزشکی برای اثبات فواید شیر الاغ وجود ندارد. برای اینکه دانشمندان بتوانند به وضوح تمام مزایای سلامتی شیر الاغ را شناسایی کنند، مطالعات بیشتری لازم است.

خواص شیر الاغ برای پوست

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شیر الاغ برای پوست شما مفید است. تحقیقات نشان می دهد که پروتئین های موجود در شیر الاغ آب را جذب و در خود نگه می دارند. این باعث می شود محصولات مراقبت از پوست حاوی شیر الاغ، آبرسانی بیشتری داشته باشند. اثرات ضد التهابی آن نیز می تواند برای پوست های تحریک شده تسکین دهنده باشد.

ضد پیری

شیر حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به عنوان خواص ضد پیری و شفا بخش، قوی عمل می کند. این اسیدهای چرب، چین و چروک روی پوست را محو می کنند و به بازسازی پوست آسیب دیده کمک می کنند. به علاوه، شیر الاغ دارای خواص ضد باکتریایی است که در درمان تحریک و قرمزی پوست موثر است.

آنتی اکسیدان و غنی از مواد مغذی

شیر الاغ که به عنوان یک اکسیر طبیعی جوانی شناخته می شود، سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. حاوی ویتامین‌ های A، B1، B6، C، E، امگا 3 و 6 و اسید های آمینه است.

باید دقت کنید که مصرف بیش از حد آن تأثیر نامطلوبی بر روی پوست می گذارد. در مجموع، اگر این شیر به طور مکرر استفاده شود، در عین حال که پوست را روشن تر نشان می دهد، جلوه درخشانی نیز به پوست می دهد.

مرطوب کننده و نرم کننده

در حال حاضر این یک واقعیت شناخته شده است که این شیر به عنوان یک مرطوب کننده قوی برای پوست عمل می کند. علاوه بر این، اگر شیر الاغ به طور مداوم استفاده شود، به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند و به حفظ سلامت، آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند.

شیر الاغ با خواص درمانی، تغذیه ای و جوان سازی پوست به سرعت به عنوان یک عنصر کلیدی مراقبت از پوست در حال ظهور است.

آیا استفاده از شیر الاغ توصیه می شود؟

بزرگترین نقطه ضعف شیر الاغ قیمت و در دسترس نبودن آن است. از آنجایی که هم تعداد و هم اندازه مزارع لبنیات الاغ محدود است، تولید و فروش آن گران است و بنابراین به سختی می توان آن را تهیه کرد. اروپا تولیدکنندگان بزرگتری دارد که شیر را به صورت پودر می فروشند، اما ارسال آن به خارج از کشور ممکن است گران باشد.

یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی این است که اکثر مزارع کوچک فقط شیر خام الاغ را می فروشند و نوشیدن شیر غیر پاستوریزه خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را به همراه دارد.

اگرچه شیر الاغ خاصیت ضد میکروبی دارد و آزمایش‌ ها معمولاً آن را عاری از پاتوژن‌ های مضر می‌ دانند، اما همیشه این خطر وجود دارد که شیر خام حاوی باکتری یا سایر سموم مضر باشد. اگر به نوزادان، افراد مسن یا هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد تغذیه شود، می تواند خطرناک باشد.

اگر می خواهید شیر الاغ را به صورت مایع یا پودر امتحان کنید، به دنبال شیری باشید که پاستوریزه شده باشد. در روش دیگر، شیر خام را قبل از نوشیدن، حداقل در دمای 161 درجه فارنهایت (72 درجه سانتیگراد) به مدت 15 ثانیه گرم کنید تا هر گونه عامل بیماری زای آن از بین برود.

اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید و علائمی مانند گاز، نفخ و اسهال را بعد از نوشیدن شیر تجربه می کنید، با مصرف شیر الاغ نیز به دلیل محتوای لاکتوز موجود در آن، احتمالاً همین علائم را تجربه می کنید. بنابراین، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید از شیر الاغ اجتناب کنند یا آن را محدود کنند.

خوردن شیر الاغ چه حکمی دارد؟

اساسا شیر حیوانات از حکم گوشت آنان تبعیت می کند. یعنی اگر حیوانی حلال گوشت باشد، شیر او نیز حلال است. طبق گفته آیت الله خامنه ای، خوردن شیر الاغ و قاطر، مکروه است. اما در برخی موارد، از شیر این حیوانات برای مصارف درمانی استفاده می شود که در آن صورت، شخص برای رسیدن به سلامت، نیازمند نوشیدن این شیر است.

 

منبع: healthline – timesofindia – webmd لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر شیر الاغ خواص شیر الاغ اخبار مرتبط آشنایی با خواص تغذیه ای و سلامتی شیر الاغ ۱۴۰۰/۸/۸ ثروت آفرینی با پرورش الاغ! ۱۳۹۹/۱۰/۶ ۱۵۰هزار تومان؛ قیمت شیر الاغ ۱۳۹۹/۳/۱۲ بخشنامه تولید شیر الاغ ابلاغ شد ۱۳۹۸/۹/۲ شیر الاغ؛ یک نوشیدنی لاکچری! ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ شیر الاغ؛ بهترین شیر مصنوعی برای نوزادان! ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ آخرین ویدیو ها جاده ای عجیب شبیه اژدها با ۲۰۰ پیچ! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۳۲ لحظه زورگیری وحشیانه تلفن همراه از یک دختر جوان وسط یک کوچه در دزفول + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۰۸ خرابکاری و آتش سوزی گسترده در بزرگراهی در مسکو + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۱:۳۹ طرز تهیه آب دوغ خیار + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۱:۳۰ آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۱:۲۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۳۸ بررسی خواص و فواید شیر الاغ + نظر پزشکان در مورد مصرف آن ۲۲:۳۲ جاده ای عجیب شبیه اژدها با ۲۰۰ پیچ! + فیلم ۲۲:۲۹ ۷ عدد مهم که سلامت و حیات شما در گروی میزان بودن آن است ۲۲:۲۶ آزمون: تیم ملی را با بازیکنانی که داریم می سازم ۲۲:۲۵ چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم ۲۲:۲۳ پوشش کامل جام جهانی ۲۰۲۲ ۲۲:۱۴ دوستان ما بوی بدن شبیه به ما دارند ۲۲:۱۱ علائم بر جای مانده بر روی جوراب حاکی از مشکل قلب است ۲۲:۰۸ رفع سریع چین و چروک صورت در ۷ روز با سیر و عسل ۲۲:۰۳ روایتی کوتاه از شازده کوچولو و آنتوان دو سنت اگزوپری + فیلم ۲۱:۵۴ مذاکرات دوحه سازنده نبوده است ۲۱:۵۲ کرونا در خوزستان بی صدا در حال خیز برداشتن است ۲۱:۴۹ واقعا ایستاده غذا خوردن برامون ضرر داره؟ + پاسخ پزشک ۲۱:۳۰ طرز تهیه آب دوغ خیار + فیلم ۲۱:۳۰ هزینه ۶ شب اقامت در آلانیا چقدر است؟ + جدول ۲۱:۲۷ آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۲۲ گوشی جدیدی که حریم خصوصی را متحول می کند! ۲۱:۲۰ پاک آیین: آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۱۴ نکات مهم در استفاده از داروهای مغز و اعصاب + فیلم ۲۱:۰۲ مرگ ۱۲ نفر در عربستان به خاطر سقوط الاهلی! ۲۱:۰۰ نخستین واکنش شورای نگهبان به تشکیل وزارت بازرگانی ۲۰:۵۳ چرا نسبت به قبل، موهام نازک و ضعیف تر شده؟ ۲۰:۴۵ عبور بشقاب پرنده بر فراز اقیانوس آرام + فیلم ۲۰:۳۰ درمان خانگی و قطعی ترک کف پا با روش های فوری ۲۰:۲۱ راهکار‌های طب سنتی برای فرار از گرمازدگی ۲۰:۱۹ اصلی ترین علائم زخم معده و راههای تشخیص و پیشگیری ۲۰:۰۹ KMC J۷ ؛ سدان جدید کرمان موتور دیده شد ۲۰:۰۳ قهرمانپور: توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۵۶ خبر خوب و بد به اونایی که زیاد سلفی میگیرن ۱۹:۵۵ تفاهم نامه همکاری مجمع عالی کارآفرینان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ۱۹:۵۰ توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۴۸ گزینه خط حمله پرسپولیس تمدید کرد ۱۹:۴۲ اتوبوس هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارد + فیلم ۱۹:۴۱ هندبال ساحلی ایران با حمایت ایرانسل، جزء ۱۰ تیم برتر جهان شد ۱۹:۴۰ نحوه استفاده صحیح از تمام شوینده ها + نکات مهم ۱۹:۲۸ افزایش قیمت مسکن همه را غافلگیر کرد ۱۹:۲۵ لاغری با یونجه و اثرات چربی سوزی آن ۱۹:۲۰ برجام باید به نتیجه برسد ۱۹:۱۷ یه پیشنهاد برای وقتی حال انجام هیچ کاری رو نداری ۱۹:۱۴ آخرین قیمت دلار و یورو در بازار ۱۹:۱۳ قالیباف: برای مجلس قابل قبول نیست که تخصیص های بودجه بی حساب و کتاب باشد ۱۹:۱۰ آخرین قیمت طلا و سکه در بازار ۱۹:۱۰ اختصاص ۵۰۰ ظرفیت بومی دستیار پزشکی برای نخستین بار در کشور ۱۹:۰۵ تبعات سنگین در انتظار عدم خروج از گروه‌های مدعی تقلب در کنکور ۱۸:۵۸ هشدار سطح زرد درباره وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور ۱۸:۵۳ این علائم نشانه بیماری قلبی است ۱۸:۴۸ راههایی برای داشتن زندگی شاد و انرژی مثبت ۱۸:۴۷ روابط دوستانه با همسایگان، ظرفیت‌ های فراموش‌ شده اقتصاد ملی را فعال می‌کند ۱۸:۴۲ حمایت چین از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا ۱۸:۳۹ باقری: میزبانی مذاکرات نشانه حسن‌نیت قطر در ترویج گفت‌وگو و تعامل است اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیر الاغ خواص شیر الاغ خواص شیر الاغ سیستم ایمنی عنوان یک بهبود بخشد برای پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام نوع کره ضد سرطان است؟

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228665 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید