Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاوم در برابر زلزله و طوفان دوستدار محیط زیست خانه چوبی تعجب خارجی‌ها!

به گزارش اقتاصدآنلاین به نقل از همشهری، درست مثل خانه‌های نقاشی‌های کودکی‌مان است. روی سقف شیروانی‌اش دودکش دارد، پنجره‌هایش بزرگ است و کنارش چند درخت و یک برکه دیده می‌شود. این نمایی از متفاوت‌ترین خانه پایتخت است. خانه‌ای چوبی که وسط ساختمان‌های آجری و سنگی در شمال‌شرق تهران قد کشیده و چشم‌نوازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «عباس افتخاری» مالک و سازنده خوش فکر این خانه ۳ طبقه است و، چون طرح و نقشه این بنای زیبا را از روی نقاشی‌های کودکی‌اش طراحی کرده، نام آن را «رویای کودکی» گذاشته است.

او درباره ساختن رویای کودکی‌اش می‌گوید: «یک قطعه زمین پدری در محله حکیمیه داشتم که چند سالی بدون استفاده مانده بود. تصمیم گرفتم خانه‌ای شبیه رویا‌های کودکی‌ام بسازم. یعنی یک کلبه چوبی که شیروانی داشته باشد، جوی آبی پر از ماهی و قورباغه از کنارش بگذرد و حتی بالایش هم کلاغ داشته باشد. این بود که طرح اولیه را کشیدم و با چند نفر از دوستانم در کارگاهی در جاجرود مشغول به کار شدیم و در عرض ۳ ماه همه خانه را به شکل ۷۲ قطعه چوبی ساختیم و به زمین پدری آوردیم و در عرض ۳ روز با پیچ و مهره قطعات را سوار کردیم.»

این مبتکر ادامه می‌دهد: «خانه جوری ساخته شده که در عین راحت بودن، عمر مفید بالایی دارد و به این زودی‌ها خراب نشود. بنابرنتیجه آزمایش‌ها و تست‌های مختلف این خانه می‌تواند دست‌کم ۳۵۰ سال عمر مفید داشته باشد.»

مقاوم در برابر زلزله و طوفان

خانه رویایی محله حکیمیه، با ۳۵۰ متر زیربنا، یک دفتر کار، ۲ اتاق خواب، آشپزخانه و یک کتابخانه بزرگ دارد که سقفش با ریموت کنترل کنار می‌رود تا لذت کتابخوانی زیر آسمان شهر را به ساکنانش هدیه دهد.

همچنین یکی از محاسن این بنای زیبا این است که یک شبه می‌شود همه قطعات را باز کرد و پشت وانت گذاشت و هر جای دیگر روی هم سوارش کرد.

این سازنده خوش‌فکر که در ساخت این کلبه چوبی از تلفیق هنر و معماری به زیبایی بهره برده، دراین‌باره می‌گوید: «می‌خواستیم خانه‌ای بسازیم که اگر قرار شد روزی به جایی دیگر برویم، بتوانیم آن را با خودمان ببریم یعنی جوری باشد که خانه و زندگی‌مان را یک‌جا بار کنیم و جای دیگر، آن را سرهم کنیم.»

بنای رویایی محله حکیمیه با وجودی که از چوب ساخته شده، اما ضد آب، ضد آتش، ضدحشره است و مقاومت بالایی در برابر زلزله و طوفان دارد. افتخاری که دکترای طراحی صنعتی دارد، دراین‌باره می‌گوید: «چوب‌های خانه روی یک سری فریم‌های فلزی سوار شده و بین رده‌های مختلف دیوارچوبی عایق قرار داده شده است. غیر از این‌ها به خاطر انعطاف‌پذیر بودن و مقاومت چوب، توفان‌هایی با شدت ١٢٠ کیلومتر در ساعت و زلزله با شدت حدود ٧ ریشتر را طاقت می‌آورد.»

دوستدار محیط زیست

خانه رویایی محله حکیمیه به عنوان خانه دوستدار محیط‌زیست شناخته و از طرف ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، موفق به کسب گواهینامه و لوح تقدیر شده است.

دکتر افتخاری معتقد است: «بخشی روشنایی خانه از نور خورشید تأمین می‌شود، در گرمای تهران کولر نمی‌خواهد و آبگرمکن خورشیدی دارد. همچنین بخشی از آب مصرفی خانه تصفیه شده و به چرخه استفاده مجدد برمی گردد و در انتها به مصرف آبیاری گیاهان می‌رسد.»

خانه چوبی

خانه چوبی محله حکیمیه به نمادی برای محله حکیمیه تبدیل شده به طوری که خیلی‌ها برای دادن نشانی در کوچه و خیابان‌های محله از عنوان خانه چوبی استفاده می‌کنند.

دکتر افتخاری خاطره جالبی دراین‌باره به یاد دارد و می‌افزاید: «یادم هست یک‌بار نامه‌ای برایم آمده بود. فرستنده نامه به جای اینکه نشانی کامل پستی‌ام را بنویسد، روی پاکت نامه نوشته بود، تهران، محله حکیمیه، خانه چوبی. جالب اینجاست که پستچی هم منظورش را فهمیده بود و نامه به دست‌مان رسید.»

تعجب خارجی‌ها!

تقریبا اکثر اهالی محله حکیمیه از خانه رویایی محله‌شان بازدید داشته‌اند. عباس افتخاری و خانواده‌اش با روی باز پذیرای اهالی، همسایه‌ها و حتی غریبه‌ها هستند. این خانه به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استقبال خارجی‌ها هم بوده به‌طوری که افراد زیادی از کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی به ایران آمدند تا روی سازه ایرانی آقای معمار، سرمایه‌گذاری کنند.

او می‌گوید: «سرمایه‌گذاران وقتی وارد خانه می‌شدند باورشان نمی‌شد که همه این سازه ساخته یک ایرانی باشد و از اینکه چنین توانایی‌ای در کشور بود متحیر بودند.»

منبع: همشهری لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خانه - موزه اخبار مرتبط «بزرگ ترین خانه ایران» در شمال تهران + عکس ۱۴۰۱/۴/۴ مراحل طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه ۱۳۹۹/۲/۲۹ جهانگیری: آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است ۱۳۹۷/۶/۳ آخرین ویدیو ها کنکور حذف شدنی نیست ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۲۳ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۰۸ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۵۴ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۴۳ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۵۶ متفاوت ترین خانه پایتخت که موجب حیرت خارجی ها شد! ۰۰:۴۸ این پسر ایرانی تبار، دختر شایسته جهان شد! ۰۰:۴۴ آکسیوس: مذاکرات دوحه بدون پیشرفت پایان یافت ۰۰:۴۱ رایزنی وزیر خارجه قطر و ایران درباره تحولات توافق هسته ای ۰۰:۳۹ کنعانی: باقری و مورا در تماس خواهند بود ۰۰:۳۶ تاکید روسای جمهور کشور‌های ساحلی دریای خزر بر عدم حضور نیرو‌های مسلح بیگانه ۰۰:۳۱ گزارش توییتری امیرعبداللهیان از حضور رییس جمهور در اجلاس سران خزر ۰۰:۲۹ علت روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چیست؟ ۰۰:۱۹ پیش غذای محبوب ایرانی ها، جهانی شد ۰۰:۱۷ بنت نامزد انتخابات آتی نخواهد شد ۰۰:۰۷ استایل جدید خواهران حدید با سر کچل + عکس ۰۰:۰۳ دختران این کشورها بی شوهرند! ۲۳:۵۹ باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد ۲۳:۵۴ فال حیوان ماه تولد ۲۳:۵۳ تست جالب؛ هوش ریاضی خود را بسنجید ۲۳:۴۸ ۷ نشانه که خبر از گرفتگی رگ ها می دهد ۲۳:۴۲ چگونه چت های واتساپ را از اندروید به iOS منتقل کنیم؟ ۲۳:۳۵ ویژگی زنان قوی، چطور یک زن قدرتمند باشیم؟ ۲۳:۲۹ آیا استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین واقعا خطرناک است؟ ۲۳:۲۷ تنها غذای بنفش جهان را بشناسید / با خواص طلایی این غذای بی نظیر ایرانی آشنا شوید ۲۳:۲۳ کنکور حذف شدنی نیست ۲۳:۲۰ ۱۰ کشور اول عصبانی دنیا را بشناسید / مردم این کشورها عصبانی ترین افراد جهان هستند ۲۳:۱۷ میزان تولید نفت اوپک پلاک تغییر نمی ‌کند ۲۳:۰۸ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۲۳:۰۴ مذاکرات دوحه به پایان رسید ۲۳:۰۳ مورا: پیشرفت در مذاکرات به وجود نیامد ۲۳:۰۲ بهترین ماسک حنا برای درمان شوره، ریزش و پرپشتی مو + دستور ۲۲:۵۴ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۲۲:۵۱ تصویر بازیکن ملی پوش سوژه شد + عکس ۲۲:۴۷ روبوسی خبرساز پوتین و رییسی + عکس و فیلم ۲۲:۴۳ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۲۲:۴۰ دیدار پوتین و رییسی در حاشیه اجلاس خزر ۲۲:۳۸ بررسی خواص و فواید شیر الاغ + نظر پزشکان در مورد مصرف آن ۲۲:۳۲ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۲۲:۲۹ ۷ عدد مهم که سلامت و حیات شما در گروی میزان بودن آن است ۲۲:۲۶ آزمون: تیم ملی را با بازیکنانی که داریم می سازم ۲۲:۲۵ چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم ۲۲:۲۳ پوشش کامل جام جهانی ۲۰۲۲ ۲۲:۱۴ دوستان ما بوی بدن شبیه به ما دارند ۲۲:۱۱ علائم بر جای مانده بر روی جوراب حاکی از مشکل قلب است ۲۲:۰۸ رفع سریع چین و چروک صورت در ۷ روز با سیر و عسل ۲۲:۰۳ روایتی کوتاه از شازده کوچولو و آنتوان دو سنت اگزوپری + فیلم ۲۱:۵۴ مذاکرات دوحه سازنده نبوده است ۲۱:۵۲ کرونا در خوزستان بی صدا در حال خیز برداشتن است ۲۱:۴۹ واقعا ایستاده غذا خوردن برامون ضرر داره؟ + پاسخ پزشک ۲۱:۳۰ طرز تهیه آب دوغ خیار + فیلم ۲۱:۳۰ هزینه ۶ شب اقامت در آلانیا چقدر است؟ + جدول ۲۱:۲۷ آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۲۲ گوشی جدیدی که حریم خصوصی را متحول می کند! ۲۱:۲۰ پاک آیین: آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خانه موزه محله حکیمیه رویایی محله ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۸ خانه چوبی ترین خانه محیط زیست خانه روی خارجی ها خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت آهنگران از مداحی‌ با «جدی می‌فرمایید»

بازدید 8 صادق آهنگران در برنامه «برمودا» و در واکنش به مداحی با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید» گفت: «واقعا نمی‌دانم چه بگویم.» واکنش حاج صادق به مداحی‌های نامتعارفی که برایش پخش می‌شود را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حیرت آهنگران از مداحی‌ با «جدی می‌فرمایید»
  • ببینید | حیرت آهنگران از مداحی‌ با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»
  • فیلم| لحظه بمباران خانه‌ای در محله الصبره در غزه
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم