Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه روسیه در جریان تماس تلفنی در خصوص امنیت غذایی در بحبوحه وضعیت اوکراین و دونباس گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با برخی از مهمترین مسائل بین‌المللی، با تاکید بر امنیت غذایی در گرماگرم وضعیت در اوکراین و دونباس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه روسیه یک ارزیابی با جزئیات دقیق از وضعیت کنونی در اوکراین، لوهانسک و دونتسک و همچنین در رابطه با محصولات کشاورزی و کودها در بازارهای جهانی ارائه کرد. همچنین تاکید شد که صادرات غلات اوکراین با مین‌گذاری کی‌یف در دریای سیاه متوقف شده است.

وزارت خارجه روسیه افزود: علاوه بر این، طرف روسی بار دیگر بر آمادگی خود برای ادامه اجرای تعهداتش در زمینه صادرات مواد غذایی و کود، به‌رغم اینکه اجرای آنها به دلیل تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه کشورهای غربی و اختلال در زنجیره‌های تولید و خرده‌فروشی جهانی به دلیل شیوع کووید، پیچیده‌تر شده است، تاکید کرد. سرگئی لاوروف همچنین به قصد کار بیشتر برای کاهش تهدیدات ناشی از بحران غذایی از جمله در همکاری با سازمان ملل اشاره کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، طرفین بر اهمیت تحقق کارآمد نقش هماهنگ‌کننده مرکزی سازمان ملل در توسعه پاسخ‌های مناسب به تهدیدها و چالش‌های امروزی تاکید کردند. این بیانیه تاکید کرد: روسیه به نوبه خود تعهد تزلزل‌ناپذیر خود به همکاری چندجانبه برابر، اهداف و اصول منشور سازمان ملل را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف آنتونیو گوترش حمله روسيه به اوكراين امنیت غذایی خارجه روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم

وزیز خارجه مجارستان ایده رئیس‌جمهور فرانسه درباره ارسال نیروزی رزمی به اوکراین را «خطرناک» توصیف و آن را رد کرد.

به گزارش ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز جمعه و در واکنش به ایده «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای ارسال نیروی رزمی کشورهای ناتو به اوکراین، آن را عبور از خط قرمز توصیف کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه مجارستان همچنین هشدار داد حضور نیروهای نظامی اروپایی در اوکراین جنگ جهانی سوم را کلید خواهد زد.

سیارتو در مصاحبه با شبکه ال‌سی‌آی درباره ایده ماکرون گفت: «این به معنای آن است که ما خط قرمز ناتو را رد کرده‌ایم. درگیری مستقیم با روسیه آغاز خواهد شد و این یعنی جنگ جهانی سوم».

سیارتو در ادامه گفت غرب باید به‌جای ارسال نیرو به اوکراین درباره چگونگی سازماندهی مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف برنامه‌ریزی کند.

ایده ارسال نیروی رزمی به اوکراین برای جنگ با روسیه، پیشتر نیز توسط متحدان فرانسه در ناتو رد شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل