Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله هندیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارداشت: این طرح ۲ سال قبل در ستاد مرکزی بر روی آن کار شد و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: رییس جمهور بر این مساله تاکید دارند و اوایل ماه اردیبهشت در هیات دولت این طرح مطرح و به تصویب رسید که اکنون منتظر هستیم تا هفته آینده پس از اخذ آن ۲ مجوز برای اجرایی کردن در سطوح کولبری و ته‌لنجی در در مرزهای غربی و جنوبی کشور این طرح را عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با این طرح به طور تقریبی فرآیند ورود کالا در ۲ سطوح ساماندهی می‌شود و با یک فرآیند پنج ساله کنترل و نظارت برای کل کالاها صورت بگیرد.

جانشین‌ ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: این اقدامات در سطح ملی در حال انجام است و به منظور کنترل و ساماندهی در حوزه مرز انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم با ترکیبی از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که پیش از مبادی تا سطح عرضه فرآیند مبارزه با قاچاق شکل بگیرد، دنبال کنیم.

هندیانی افزود: با اقداماتی که شروع شده در حوزه اصناف، کسبه و ادارات صنعت معدن و تجارت استانی، نظر می‌رسد با یک نگرشی به اقدامات پیشگیرانه سعی بر این است با اطلاع رسانی و آگاهی رسانی که به مردم صورت می‌گیرد همکاری خوبی کسب شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کاهش میزان قاچاق کالا در کشور و اجرای طرح‌های ملی و استانی در کنار هم با همکاری و مشارک استانداران موفق عمل کنیم.

هیات دولت در جلسه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری خود،‌ با توجه به دستور رییس جمهور در شورای اداری استان بوشهر مبنی بر ساماندهی ورود کالا تحت عنوان ملوانی (ته‌لنجی) و با هدف مدیریت و کنترل واردات کالاها از طریق ته‌لنجی با سهمیه‌بندی انجام شده و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و امکان ایجاد شفافیت در زنجیره تجاری و کمک به تنظیم بازار، هیات وزیران کلیات "آیین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی)" را تصویب کرد.

جانشین‌ستاد قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در حوزه فضای مجازی ۳۰۰ شرکت که کالای قاچاق را در این حوزه تبلیغ و به فروش می‌رساندند از طریق شورای عالی فضای مجازی پلمب شدند و شیوه‌نامه اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را در فضای مجازی تدوین کردیم که زودی از سوی رییس جمهور ابلاغ خواهد شد که براساس این شیوه‌نامه همه سازمان‌ها مکلف شدند از ارائه کالای قاچاق در حوزه‌های فضای مجازی خودداری کنند.

هندیانی تصریح کرد: با اجرای طرح سامانه صدف، شفاف‌سازی میزان استفاده از سوخت در چاه‌ها و ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی و استفاده ساختاری دولتی انجام و صرفه‌جویی خوبی برای کشور داشته است.

وی یادآور شد: حداقل در سه سال گذشته با اجرای سامانه صدف، چهار هزار میلیارد لیتر صرفه‌جویی در سوخت داشتیم.

وی تاکید کرد: هر چه بتوانیم در حوزه سامانه‌ها شفافیت بیشتری داشته باشیم، از انحراف سوخت در داخل جلوگیری کرده‌ایم.

هندیانی روزگذشته به منظور شرکت در جلسه ستاد قاچاق کالا و ارز گلستان به این استان سفر کرد.

برچسب‌ها گرگان گلستان قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان قاچاق گرگان گلستان قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا و ارز فضای مجازی ته لنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند