Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد که کودتای سال گذشته و حملات مداوم ارتش برای اعمال کنترل، تلفات زیادی بر کودکان در میانمار وارد کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از آناتولی، به گفته کمیته حقوق کودک سازمان ملل، از زمان کودتای فوریه ۲۰۲۱، حداقل ۳۸۲ کودک توسط گروه‌های مسلح کشته یا معلول شده‌ و بیش از ۱۴۰۰ کودک به طور خودسرانه دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که در تظاهرات شرکت کرده یا مظنون به شرکت در تظاهرات بوده‌اند، از جمله افرادی هستند که توسط ارتش بازداشت شده‌اند. در بیانیه سازمان ملل آمده است که حداقل ۲۷۴ کودک زندانی سیاسی تا ۲۷ مه سال جاری در بازداشت ارتش باقی مانده‌اند.

این کمیته هشدار داد: زمان برای نجات نسل آسیب دیده میانمار رو به پایان است.

درخواست مداخله در حالی مطرح می‌شود که پراک سوخون، وزیر امور خارجه کامبوج، به عنوان فرستاده ویژه رئیس فعلی انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن)، در راس هیئتی برای سفری پنج روزه به میانمار می‌رود.

کامبوج رئیس کنونی گروه منطقه‌ای ۱۰ کشور در سال جاری است و این دومین سفر سوخون به این کشور برای اجرای یک طرح پنج ماده‌ای است که توسط آسه‌آن پس از سرنگونی دولت آنگ سان سوچی توسط حکومت نظامی نظامی تهیه شده است.

در حالی که تاریخ میانمار با اکثریت بودایی مملو از رژیم های حکومت نظامی است، کودتای اخیر با ناآرامی های مدنی توده‌ای مواجه شده است. به گفته یک ناظر محلی، ارتش در تلاش‌های خود برای سرکوب مخالفان از نیروی وحشیانه استفاده کرده و بیش از ۲۰۰۰ نفر را کشته است.

سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از ۷۰۰,۰۰۰ نفر از اول ژوئن در کشور آواره داخلی شده‌اند که بیش از ۲۵۰,۰۰۰ کودک هستند. این کمیته گفت که ۷.۸ میلیون کودک از مدرسه بازمانده‌اند و بسیاری از آنها "بر اساس گزارش ها ... ربوده شده و برای درگیری‌های مسلحانه استخدام شده اند."

این سازمان ارتش میانمار را به گروگان گرفتن کودکان برای تحت فشار قرار دادن والدین آنها برای تسلیم متهم کرد. این بیانیه می‌افزاید که در حال حاضر دست کم ۶۱ کودک توسط حکومت نظامی گروگان گرفته شده‌اند. کودکان روهینجا به اتهام جرایم مرتبط با مهاجرت دستگیر و بازداشت شده‌اند.

این کمیته گفت که شکنجه و بدرفتاری، از جمله سوء استفاده جنسی، ظاهراً بر این کودکان تحمیل شده است. همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به اقدامات ارتش میانمار برای ممانعت عمدی از «دسترسی به غذا، بودجه، کمک‌های پزشکی و ارتباطات برای تضعیف پایگاه پشتیبانی برای مقاومت مسلحانه و برانگیختن ترس» ابراز کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: میانمار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میانمار حکومت نظامی سازمان ملل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • حکومت نظامی توخل در بایرن مونیخ
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری