Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور اجازه هیچگونه مداخله خارجی در بحران کشورش را نخواهد داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت در خصوص امور سیاسی این کشور خاطرنشان کرد، رویکرد سوریه اثربخشی خود را در امکان بازگشت سوری‌ها به زندگی عادی‌شان و هدایت توانمندی‌هایشان به سمت ایجاد آینده سوریه، ثبات و پیشرفت آن ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای بازگشت آوارگان و مهاجران سوری در دمشق، بیانگر اراده قوی سوریه برای تداوم غلبه بر موانعی است که مانع بازگشت امن، با عزت و داوطلبانه مهاجران می‌شود و کشورهایی که مانع بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان می‌شوند باید از ایجاد مانع بر سر بازگشت آزادانه و با عزت آنها دست بردارند.

صباغ همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین الزامات بازگشت آوارگان سوری، لغو اقدامات یکجانبه است که باعث کشته شدن شهروندان سوری می‌شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد، سوریه اقدامات ترکیه و عدم پایبندی آن به تعهدات سابق خود به موجب توافق‌های آستانه و تفاهمنامه سوچی محکوم و بار دیگر بر مخالفت خود با اظهارات رجب طیب اروغان، رئیس جمهوری ترکیه در خصوص ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه تاکید می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد، این کشور به راهکار سیاسی مبتنی بر گفت‌وگوی ملی سوری- سوری و فرآیند سیاسی تحت رهبری سوریه بدون هیچگونه مداخله خارجی یا تحمیل نتایج قبلی و جدول زمانی ساختگی برای آن پایبند است.

صباغ در پایان گفت، ممانعت برخی از کشورها در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق نشان دهنده جانبداری کورکورانه آنها به نفع اسرائیل است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بسام صباغ ، سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بسام صباغ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق