Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای خانی گفت: جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در شهر‌ها حدود ۳ میلیون نفر و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن می‌باشند که در کل نزدیک به ۴ میلیون نفر ارائه خدمات می‌دهد.

 آب شهرستان تبریز از ۴ منبع خط آبرسانی زرینه رود ۵۵ درصد، خط آب رسانی نهند ۱۳ درصد، چاه‌ها (هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) ۳۱ درصد و قنوات یک درصد تامین می‌شود که ۶۵ شهر با ۴ میلیون نفر جمعیت شهری و ۲۲۲۷روستا که شامل ۵۳ درصد می‌شود را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۱۵۰ لیتر استاندارد مصرف آب کشور و ۲۲۰ لیتر در ثانیه هم مقدار مصرف کلانشهر تبریز است که ۷۰ درصد از استاندارد ملی بیشتر می‌باشد بنابراین مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با ۱۵- ۱۰ درصد صرفه جویی که حدود ۷۵۰ لیتر در ثانیه و معادل ۳۰ چاه آب می‌شود در این راه به رفع کمبود آب کمک خواهند کرد.

 در شهر تبریز در هر ثانیه ۵ هزار لیتر (۵ متر مکعب) و در استان آذربایجان شرقی ۹ هزار لیتر (۹ متر مکعب) آب مصرف می شود.

 با توجه به اینکه در سطح کشور و استان با خشکسالی مواجه هستیم بحث کاهش سطح بارندگی نیز وجود دارد که درسطح کشور این کاهش ۵۰ درصد بوده و در سطح استان ۲۵ درصد تخمین زده می‌شود و با توجه به این که با افزایش درجه حرارت نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستیم که طبیعتا افزایش مصرف را به بار خواهد داشت.

 خوشبختانه با تدابیر خوب و کارشناسی و حفر چاه‌ها و مهندسی معکوس سعی گردیده این کم آبی به حداقل برسد.

روی هم رفته وضع تولید آب دراستان خوب است ولی مصرف هم باید مطابق با استاندارد‌های در نظر گرفته شده باشد.

وی با اشاره به قیمت تمام شده تولید آب گفت:به دلیل پلکانی و مناسب نبودن قیمت با کاهش درآمد مواجه هستیم که این امر نگهداری تجهیزات و بروزرسانی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم با تدبیر مسئولان کلان کشور و استان بتوانیم مشکلات رو حل کنیم.

وی در مورد کیفیت آب گفت: یک آزمایشگاه مرجع با دستگاه‌ها و تکنولوژی بالای شبانه روزی در حال رصد هستند که بهترین آب شرب را به دست مردم برسانند.

 ۷۵ درصد آب شرب استان از طریق شرکت آب منطقه‌ای و ۲۵ درصد آب از طریق چاه‌های استان تامین می‌گردد که در برنامه ریزی بلند مدت برای تامین آب شرب شهر تبریز بحث انتقال آب ارس مطرح گردید که با کمک استاندار و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم حداقل در بازه ۴ سال آینده پروژه به بهره برداری برسد.

 عملیات آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم در ۴ شهرستان استان که شامل کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود می‌شود توسط قرارگاه امام حسن (ع) سپاه در حال انجام است و در فاز نخست پروژه آبرسانی، با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که آبرسانی به اولین روستا با سه کیلومتر لوله‌گذاری اجرایی شده است.

 با مساعدت استاندار تعداد روستا‌های محروم از ۱۲۱ روستا به ۴۰۰ روستا افزایش داده شده و عملیات اجرایی آن طی امسال اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان و بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، اکنون نصب انشعابات آب روستا آغاز شده است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا آغاز و به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی اضافه کرد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امید می‌رود با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضان نیز رفع شود.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر، اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی دارد؛ بنابراین آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی شرب سالم و پایدار را برای مردم تأمین کند.

کد خبر 748308

دیگر خبرها

  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود