Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم غریب آبادی با اشاره به اقدامات مختلف برای آزادی اتباع ایرانی گفت: ما پیگیر وضعیت ایرانیان به گروگان گرفته توسط آمریکا هستیم.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه همایش افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر در عرصه داخلی و بین المللی است و حقوق بشر برای آمریکا صرفا ابزاری برای اعمال فشار سیاسی بر کشورهای مستقل جهت حصول به اهداف سیاست خارجی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اقدامات آمریکا با هیچ وسیله‎‌ای قابل توجیه نیست، آمریکا بزرگ‌ترین دشمن بشریت است. وقت آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی آمریکا را بابت جنایت‌هایش پاسخگو کنند؛ سازمان‌های بین المللی متاسفانه سیاست زده شدند و به همین دلیل باید از افکار عمومی شروع کرد و این فشار در ادامه از طریق سازمان‌های بین المللی تداوم یابد.

غریب آبادی همچنین در مورد اقدام‌های انجام شده برای آزادی شماری از افراد بازداشت شده در آمریکا که به اتهامات واهی در زندان به سر می برند، گفت: در بحث حمایت از اتباع و نیز دیپلمات‌های ایرانی آسیب دیده بر اثر اقدامات کشورهای خارجی به ویژه آمریکا قانونی در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این قانون در زمینه حمایت از اتباع ایرانی که با ادعاهای واهی توسط دولت های خارجی دستگیر و زندانی می شوند، متاسفانه ساکت است. وظیفه حاکمیت است که در کنار حمایت از کارکنان دستگاه های اجرایی و یا افرادی که ماموریتی از این دستگاه ها دریافت می کنند، از اتباع عادی که بی اساس و بدون هیچ جرمی در خارج از کشور به زندان می افتند و در کنار آن متحمل خسارات مالی هم می شوند، حمایت کند. حداقل این حمایت، شامل اخذ وکیل و حمایت های دیپلماتیک است. به عنوان ستاد حقوق بشر از دستگاه های ذیربط اجرایی درخواست می کنیم تا آیین نامه اجرایی این قانون را اصلاح و تکمیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از ایرانیان به بهانه‌های واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی در آمریکا در زندان به سر می برند، بیان کرد: وظیفه ما پیگیری این گروگان گیری ها از سوی رژیم آمریکاست و در این خصوص اقدامات مختلفی نیز تاکنون انجام شده است، البته باید اقدامات بیشتری انجام شود.

غریب‌آبادی در خاتمه گفت: یکی از اقداماتی که تاکنون انجام شده، پاسخ مثبت به ایده های تبادل زندانیان در چند مرحله بوده است، علیرغم این که از نظر نظام قضایی متخلفین متعلق به کشورهای خارجی باید تا روز آخر مجازات خود را طی کنند، اما با رویکرد حمایت از اتباع بی گناه خود، با تسامح به چنین طرح هایی نظر مساعد نشان داده است. ما به اقدامات مختلف برای آزادی اتباع خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی امریکا قوه قضائیه بین المللی غریب آبادی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بینندگان خبر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا به نیابت از آنها پیگیری شود.
تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
تمامی هم استانی‌هایی که در سامانه پیام رسان سروش و خبرگزاری صدا و سیما به شماره ۰۹۹۰۵۰۹۰۲۹۱ عضو هستند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق همین سامانه با همکاران ما در میان بگذارند.
مطالبات شما هم از طریق تلفن شبانه روزی ۳۱۱۶۲۰۶۰ با صدای شما ضبط و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • کارگران رکن تولید هستند
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری