Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سوگ شهادت آن امام همام اشک ماتم ریخته و بر سرو سینه می‌زنند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاه پوش شده و از شب گذشته پذیرای هیات‌های عزاداری است که دراین مکان مقدس  اجتماع کرده و در سوگ شهادت امام نهم شیعیان عزاداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اماکن و خیابان‌های شهر قم با پرچم های عزا سیاه پوش و برپایی مجالس روضه و سخنرانی دراماکن مذهبی برقرار است.

شهر مقدس قم، ام القرای جهان اسلام امروز شاهد عاشقانه ترین و معنوی ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) است که آمده اند با گره زدن دلهایشان به حرم مطهر بانوی آب و آیینه، همنوا با ملکوتیان در سوگ فرزند امام علی بن موسی الرضا(ع) سوگنامه و زیارت نامه بخوانند.
دسته عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س) به رسم دیرینه، امروز همراه با سایر مردم سوگوار قم بر سر و سینه زنان از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و دراین مکان مقدس سوگواری کردند.
بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری و سخنرانی از زندگانی گوهربار حضرت جواد الائمه(ع) میزبان دلسوختگان و محبان اهل بیت(ع) می‌باشند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های سوگواری سالروز شهادت امام جواد(ع) ،‌ ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.   

حضرت امام محمد تقی(ع) فرزند امام رضا(ع) و بانو سبیکه در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌ های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.
این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت(ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیان را برعهده گرفت.
دوران امامت ایشان مصادف با مامون و معتصم از حاکمان زمانش بود که سخت ترین شرایط را برای این امام همام ایجاد کردند ضمن این که با برگزاری جلسه های مختلف مناظره، علم و مذهب شیعه امام جواد الائمه(ع) در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مقابل ادیان مختلف به اثبات رسید.
امام جواد(ع) از عابدترین مردم بود که با ویژگی های اخلاقی، رفتاری و جود و بخشش در دوارن خویش زبانزد عام و خاص بود همچنین ایشان ضمن تربیت بسیاری از شاگران، احادیث مختلفی به یادگار گذاشته است.
صبر و بردباری در مقابل مشکلات و گرفتاری ها، شجاعت در گفتار، جود و احسان، نیکوکاری، نیکو سخن گفتن، عابد و ایثار، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر موارد از مهمترین ویژگی های اخلاقی و رفتاری این امام معصوم بود.
این امام بزرگوار برای تحکیم و گسترش تشیع و تقویت فرهنگ شیعی تلاش بسیاری کرد و باعث نفوذ دین اسلام و تفکر شیعه در جهان شد.
سرانجام امام جواد(ع) در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار بارگاه منور جد بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) قم مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س قم مراسم عزاداری حرم حضرت معصومه س قم مراسم عزاداری امام جواد اهل بیت ع معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد